Zweten

Wie heeft er ervaring met een onaangename transpiratie lucht bij babies en wat kan je eraan doen?
Volgens het consultatie buro is het niets veontrustends maar ik vind het wel heel vervelend.
 
mischien is het een idee om doekjes met een luchtje te kopen ik gebruik zelf pampersdoekjes deze zijn te gebruiken voor het hele lichaam en ruiken heerlijk ik gebruik ze zelf voor mijn zoontje van 5 maand
zijn halsplooi kan soms behoorlijk gaan ruiken van zweet en kwijl en met zo'n doekje ruikt hij weer heerlijk fris kleine moeite toch
het zweten zelf oplossen zit er denk ik niet in
 
Hoi

Hier ook een zweterig typje van 3,5 maand oud. Naast dat ze naar zweet ruikt, ruikt mijn dochtertje ook naar zure melk.

Ik doe haar met warme dagen dagelijks in bad en gebruik juist geen badmelk/-olie/-schuim. Alleen water, om de zuurgraad niet te verstoren. Daarna smeer ik haar lichaampje in met talkpoeder, met name de plooitjes. Wel voorzichtig, zodat ze niets inademt. Lijkt me nl. niet zo gezond. Ze is dan een stuk frisser en blijft dat dan ook langer.

Inmiddels is het niet meer zo warm buiten en lost het probleem vanzelf op, toch?
 
bedankt voor de reacties Timo zweet nu niet zo erg meer met een luchtje, misschien kwam het door wat hij gegeten heeft hij kreeg tot zes maanden enkel borstvoeding Timo is nu een jaar
 
Terug
Bovenaan