zweten?

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje van 8 maanden zweet de laatste paar nachten heel erg. Ze heeft geen koorts, maar als ik bij haar ga kijken is haar hele hoofdje nat van het zweet. Ze heeft een pyjama aan en een mouwloze slaapzak en volgens mij is ze niet echt te warm aangekleed. Het dekentje gebruik ik niet eens meer. Weten jullie misschien of dit kwaad kan? Misschien moet ik haar alleen in een romper leggen, maar dan ben ik eigenlijk weer bang dat dat te koud is. Ik hoop snel wat te horen....

Groetjes Rossi46

hallo,

een vervelend probleem.
misschien kun je een dunnere slaapzak gebruiken, je hebt nml zomer en winter slaapzakken, of een dunnere pyjama aandoen. zou haar zeker niet in alleen een romper leggen, ze ligt toch stil, en kan nog niet de dekens over zich heen trekken als ze het koud hebt. En als je dr nu al te koel laat slapen, wat moet je dan als het straks echt warm wordt!?

nou hoop dat je hier wat aan hebt, veel succes

groetjes bianca

Hoi,

Mirte (12,5 mnd) slaapt 's nachts in een romper met lange mouw en een zomerslaapzak. Gaat prima. Volgens de babyfoon is het zo'n 22 a 23 graden in haar kamertje.

Groetjes,
Linda

Ik zou haar wel gewoon in een rompertje laten slapen hoor!
Ze zweet, dus ze heeft het veel te warm. Dat wil dus zeggen dat er in ieder geval iets uit moet.
En beter te koud dan te warm hoor!
Mijn dochtertje zweet ook best snel. Ik  doe haar met warm weer een rompertje met korte mouwen aan met een lakentje en s'nachts een zomerslaapzak.
Met zo'n weer als nu heb ik haar over het rompertje een pyama (alleen bovenstukje, geen broekje!) met korte mouwen aangedaan en s'nachts dus ook weer een slaapzak.
Als het echt kouder is krijgt ze een pyama met lange mouwen aan (ook weer zonder broekje, met slaapzak).
Als het na een tijdje echt warm weer gaat worden (zomer) dan ga ik haar gewoon alleen in de romper leggen hoor!
Als ze het echt koud hebben dan laten ze echt wel iets van zich horen!Te warm hebben is in ieder geval veel erger.

Liefs 4dec

Hoi,

Ik zou haar ook zonder pyamabroek neerleggen (wel lange mouwen) of een romper of een pyamajasje.
Hier nog zo 1 die snel zweet, maar mijn dochter doet het al vanaf haar geboorte....
Als ze alleen al eet parelt het op haar voorhoofdje, en ze heeft minder kleren aan dan ik ;)
Als je naar bed gaat of tussendoor gaat kijken kan je eventueel een lakentje over haar beentjes slaan.

Succes!!

Terug
Bovenaan