Zwetende baby tijdens borstvoeding

Hallo,

De afgelopen dagen is het best benauwd. Tijdens het borstvoeden zit je lekker tegen elkaar aan, maar met dat warme weer is dat niet altijd even prettig. Gisteravond bijvoorbeeld had mijn zoontje zelf een bezweet armpje! Zijn wij de enige die hier last van hebben? Heeft iemand een tip? Nee, van een flesje wil hij niets weten, helaas. Dat had ik regelmatig geprobeerd.

Daar komt nog bij dat ik vind dat hij niet genoeg drinkt. Bij het cb zeggen ze van wel: hij ziet er gezond uit en een baby kan zelf goed aangeven wanneer hij genoeg heeft en wanneer hij wil drinken. Dat weet ik ook wel, maar aan zijn plasluiers te zien drinkt hij niet zo heel veel.
Heb ik reden om mij zorgen te maken??

Alvast bedankt!
Jacqueline
 
Hallo,
De kleine van mij krijgt ook de fles en heeft veel last van warmte. Ik geef hem nu de fles in het wipstoeltje. Zo ligt hij ook niet te zweten op m'n arm.
Aan het begin heb ik ook bv gegeven en dat deed ik ook op bed met hem naast me. Dit is idd prettig en weinig gezweet.
Groetjes
 
Hoi jacqueline,

Hij plast minder door het zweten dat is dus niet echt iets om je zorgen te maken. (makkelijk gezegt he) Ik maakte me ook zorgen hoor maar hier werd gezegt dat als je in 24 uur een droge luier hebt dan moet je je zorgen maken. Toen was ze wel een maand of 6.

Ik ga bv in de rugbyhouding. Want ik vond het niets om iedere keer op bed te gaan liggen. Dit beviel ons heel goed. Misschien dat dat een ideetje is.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Liggend voeden is inderdaad een idee, dan kun je je zoontje een beetje van je af liggen. Of misschien kun je een ventilator neerzetten?

Het minder plassen komt inderdaad waarschijnlijk door het zweten. Als je denkt dat hij wat vaker zou moeten drinken, kun je hem gewoon wat vaker aanleggen. Heeft hij geen trek, dan krijgt hij blijkbaar genoeg!

Groetjes,
Pauline
 
Een praktische tip om bezwete ledematen zo veel mogelijk te voorkomen; leg een hydrofiele luier op je arm en leg daarop je kindje. Werkt perfect. Blijft lekker koel!
 
Terug
Bovenaan