zwschap na curretage (vochtverlies tepels)

Goedemorgen meiden,
Ben 2 weken gecurreteerd en heb sinds een aantal dagen weer zulke rare dingen.. Ben bang dat mijn lijf me voor de gek aan het houden is, want ik kan toch nog niet opnieuw zwanger zijn..
Vrijdagavond lag ik op mn zij tegen mn vriend aan en toen kwam er vocht uit mn tepels, doorzichtig van kleur.. aah dacht ik dat is nog van de hormonen.. verder niet echt aandacht aan besteed! Nou ging ik gisteren weer tegen mn vriend aan liggen en toen werd het wel heel erg nat! Er liepen gewoon drie dikke druppels over mn arm, wit van kleur. Ik ging rechtop zitten en toen viel er een druppel op mn been!
Echt heel raar.. Had hier tijdens mn zwangerschap ook wel last van, maar inmiddels eigenlijk al een week of 3 a 4 niet meer.. Tot dus van het weekend! Echt heel raar!
Weet iemand van jullie of dit nog een staartje is van.. of dat het misschien al een nieuwe zwangerschap aan zou kunnen duiden!? Snap er niks meer van!!

HELLUP!!

Alvast bedankt!

liefs Debby

hoi deb

ben je gevolgd naar dit forum. helaas is het bij mij ook mis gegaan.

maar de dingen die jij noemt heb ik niet.. ook niet gehad tijdens de zwangerschap trouwens.

ik snap wel dat je er nog niet op zit te wachten weer gelijk zwanger te worden.
Wij twijfelen ook erg of we het een maandje of 2 veilig gaan doen of niet.

ik hoop dat iemand een antwoord heeft op je vraag!
groetjes Carina

Hey meiske,
Echt erg joh dat het bij jou ook mis is gegaan.. Was het jouw eerste zw. sch?
Heb je het een beetje een plaatsje kunnen geven?

Bij ons  was het de 1e zw sch  en daarom is het nu ook allemaal zo heel erg vreemd..
Ik heb tijdens de zwangerschap ook al last gehad van vochtverlies uit mn borsten, maar dat was na de miskraam al snel over! Nu is het sinds een paar dagen weer terug en daar maak ik me toch wel een beetje zorgen over.. Je weet dat je nog niet zwanger kunt zijn, want ik ben pas 2 weken geleden gecurreteerd! En als het al wel zo zou zijn, dan zou je daar toch nog niks van moeten kunnen merken!
Ben wel wisselend van moment tot moment wat wee-ig en heb krampen in mn buik (beetje aan de zijkant), verder echt veel afscheiding.. Meer als normaal gesproken! het kan volgens mij  4 dingen beteken (maar ik ben geen dokter):
- weer zwanger (hoogst onwaarschijnlijk)
- hormonen in de war (denk ik)
- menstruatie komt eraan (zou te vroeg zijn)
- eisprong????

Pfff.. lastig he?!

Liefs Debby

Hoi Debby,

Wat verwarrend allemaal he? Tja, je lichaam krijgt ook een hoop te verduren. Eerst een zwangerschap, dan gaat het mis, curretage en dan moet alles weer op orde komen.

Ikzelf heb vorig jaar oktober een miskraam gehad. Ik heb toen ook gekozen voor een curretage. Daarna werd ik maar niet ongesteld dus na 6 weken heb ik toch maar naar het ziekenhuis gebeld of dat dat normaal was. Daar vroegen ze me of ik misschien niet alweer zwanger kon zijn. Ik had die dag een test gedaan en die was negatief dus ik zei dat dat niet het geval was. De dokter vertelde me toen dat ik nog een week moest wachten. Als er dan nog niets gebeurd was, moest ik een afspraak maken. Een paar dagen later moest ik weer verdacht veel naar de wc. Dat had ik bij mijn 1e zwangerschap ook. Ik heb toen weer een test gedaan en die was licht positief. Een paar dagen later had ik een vette streep! Inmiddels ben ik op 28 juli bevallen van een gezonde zoon genaamd Sven.

Mocht je weer zwanger zijn, dan zal het nog even duren voordat je kunt testen denk ik. Men zegt wel dat je na een miskraam extra vruchtbaar bent dus wie weet. Maar als ik jou was zou ik toch nog even afwachten. Mochten de symptomen blijven, dan zou ik gewoon gaan testen. Dan heb je tenminste zekerheid.

Heel veel succes de komende tijd!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven

@ Maike:
Nou verwarrend is echt een hele goede beschrijving hoor.. Ik vind het zo moeilijk om een beeld te scheppen van mn eigen lichaam!

Ik vind het heel fijn te horen dat jij al zo snel weer zwanger was en dat je bent bevallen van een gezonde jongeman.. ;-) Gefeliciteerd! En een mooie naam trouwens! Dat was ook 1 van mijn favorieten bij de vorige zwangerschap!

Hoelang na de curretage was jij alweer zwanger dan? Als je na 7 weken positief testte was dat toch ook wel vrij snel al? Ik vind het zo moeilijk.. Heb allerlei gekke dingen die ik voel en wil me niet te veel druk maken.. T kan nog van alles zijn!

Groetjes Debby

Hee Debby,

Ze hebben bij ons nooit helemaal precies vast kunnen stellen wanneer de bevruchting plaats heeft gevonden en als wij zelf terug kijken, zijn er 3 mogelijkheden.... haha.
Maar het zal ongeveer 3 a 4 weken na de curretage zijn geweest.
Ik heb ook maar weinig bloedverlies gehad na de ingreep. Ongeveer 2 dagen en daarna nog een week van die restjes bij het plassen (net zoals de laatste dagen van een menstruatie). Ik denk dus dat mijn cyclus ook weer vrij snel op gang is gekomen.
Niets is dus onmogelijk! Maar blijf wel realistisch en hou jezelf niet voor de gek want dan kan het alleen maar tegenvallen. Ik had er nooit rekening mee gehouden dat ik zo snel weer zwanger kon zijn. Het kwam voor mij dus ook als donderslag bij heldere hemel.
Al met al ben ik natuurlijk wel blij dat het zo gelopen is want ik heb nu een prachtig kereltje maar doordat het allemaal zo snel ging (en ik veel bloedingen had in het begin) heb ik maar moeilijk kunnen genieten van de zwangerschap.
Zo heeft alles dus zijn voor- en nadelen.

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan