ZZP'er & zwanger: wie is dat ook?

Freelancen; ik vind het geweldig! Voel me al jaren bevoorrecht dat ik van mijn hobby mijn werk heb gemaakt. Maar nu ik (voor het eerst) zwanger ben, moet ik de motivatie uit m'n tenen halen. En vaak vind ik het daar ook niet... Zou het liefst de hele dag internet afstruinen naar toffe spulletjes, positiekleding en verhalen van anderen. Wie herkent dit? Zijn er andere zzp'ers die ook wel een (online) steuntje in de rug kunnen gebruiken tijdens die lange dagen dat je alleen zit te shinen op die roze wolk?

Dag, Marieke

Hahaha, dagen alleen shinen! Herkenbaar. Ik heb al wat reserves opgebouwd afgelopen jaren. Maar zou juist nu wat extra werk willen. Ondertussen 16.5 weken zwanger en nu begint die energie voor werk weer terug te komen. Hopelikk kan ik die vasthouden tot eind november op zijn minst.
Wanneer ben je uitgerekend? Ik eind januari. Je kunt bij het uwv trouwens een zwamgerschapsuitkering aanvragen.  

Ik ben geen freelancer maar heb een eigen bedrijf en doe alles zelfstandig. Sinds week 6 ontzettend ziek geweest en meerdere malen opgenomen geweest ivm uitdroging. Nu 16 weken en paar dagen en gelukkig niet meer zo ziek maar zooo moe. Ik loop gigantisch achter met werk. Ik heb de puf niet te beginnen en alles weer op te pakken. Ik werkte eerst 80uur per week en nu nog geen 10. Als ik voor een werkgever had gewerkt was ik sowieso mijn werk kwijt geweest! 

En ik ben ook alleen maar op internet aan het lezen en zoeken naar verhalen, tips en babyuitzet. Alsof mijn hersens nergens anders meer mee bezig kunnen zijn. Onwijs irritant haha. 

hahaha, ja, ik heb ook moeite met mijn internet uitzetten om te kijken naar babyspul. Het is ook zo leuk! Mijn vermoeidheid komt met vlagen, irritant, want er valt niet op te plannen. Zodra ik een goede dag heb, pak ik mijn werk weer op, maar na 2 a 3 uur achter een laptop heb ik het meer dan gehad en zak ik weer weg. Ik heb mn modus nog niet gevonden. Op locatie bij klanten gaat het gelukkig goed, al moet ik soms op weg naar huis even een uiltje knappen voor ik veilig verder kan rijden... aangepast werken dan maar!

Ik meld me ook !!!! 

Ik zou het liefst dagen in bed blijven en en dichtbij de toilet ? 
helaas moet ik echt door. Nu heb ik een vriend die wel iets kan overnemen maar zeker niet alles. Voel me echt zwaar beroerd en moet me er echt toe aan zetten.. daar komt ook nog bij dat wij per 1 oktober gaan verhuizen dus dat kan er ook nog wel bij !! ?

Ik werk ook in mijn eigen bedrijf. Dit is mijn 2e zwangerschap en gelukkig heb ik niet veel te klagen qua extreme klachten. 

Bij mijn eerste heb ik doorgewerkt tot op de dag van de bevalling en dat ging eigenlijk prima (wel de weekenden voornamelijk in bed bijtanken) 

Nu ben ik 37 wk en ik werk nog steeds. Het valt me wel zwaarder doordat ik ook al een kind heb rondlopen en ik dus lang niet altijd kan rusten wanneer het mij uitkomt. 

Waar ik vooral soms tegenaan loop is dat ik mijn eigen grenzen erg push. Het bedrijf moet door, ik kan mijn verantwoordelijkheid niet zomaar ineens loslaten. Een ander (man en vader) harder laren werken omdat ik zo nodig moet rusten. Daardoor ga ik soms wel tot het uiterste. Gelukkig houd mijn lichaam het wel goed vol. 

Overigens slaap ik ook geregeld in de auto bij een tankstation om te voorkomen dat ik ongelukken maak op weg naar een klant. Op die vermoeidheid is geen pijl te trekken dat maakt werk plannen soms echt lastig.

Ik hoop nu vooral van harte dat de bevalling snel komt en dat ik niet over de uitgerekende datum heen ga. Ik ben er wel klaar mee met dat zwanger zijn nu. 

Succes allemaal! 

Groetjes 

Terug
Bovenaan