Hoe begon jouw bevalling?

<p>Hoi dames, Ik ben inmiddels 29+3 weken zwanger van ons 2e kindje. Wegens een combinatie van veel harde buiken, verliezen slijmprop, (rug)voorweeën nu een paar keer opgenomen geweest, maar ons wondertje blijft gelukkig nog goed zitten!</p><p>Nu vroeg ik mij af.. Hoe is jullie bevalling begonnen? </p><p>Xx Roos</p>

Ik had tijdens mijn eerste zwangerschap vanaf een week of 26-28 regelmatig harde buiken. Uiteindelijk met 36+1 lichte weeën, die heeeeel langzaam opbouwden. Het begon al in de ochtend, en pas laat in de avond vond ik het echt ongemakkelijk worden. Ik dacht dan ook eerst dat het voorweeën waren. Na een onrustige nacht bleek ik al bijna 5cm ontsluiting te hebben, en ben ik eind van de middag bevallen. Mijn vliezen zijn handmatig gebroken in het ziekenhuis, die hadden er uit zichzelf geen zin in...

Wat fijn dat jullie kindje nog lekker blijft zitten! Ik zat vanwege veel harde buiken vanaf 24 weken met rust thuis. Uiteindelijk is de bevalling met 38+3 begonnen met gebroken vliezen. Daarna begonnen de weeën gelijk. 2 uur later met keizersnede geboren (ze lag in stuit, de keizersnede stond al gepland voor een week later).

Terug
Bovenaan