• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Hoort dit bij ontpillen?

Niessie27

New member
Hoi allemaal,

Ik ben 2 weken geleden op maandag gestopt met de pil. Die zondag werd ik ongesteld tot afgelopen donderdag ongeveer. Toen stopte het heftige bloeden. Nu bloed ik sinds vrijdag af en toe nog een beetje. Het is wel echt heel weinig hoor en niet continue maar wel af en toe tussen de afscheiding. Daarnaast heb ik ook soms last van onderrug en buik. Vrouwen die dit herkennen van het ontpillen?
 
Als je (lang) synthetische hormonen hebt gebruikt dan is het heel normaal dat je lijf daarvan even moet bijkomen. Niks geks aan. Alle natuurlijke processen moeten weer gaan opstarten.
Niet te druk om maken en de natuur haar kans geven :)
 
De eerste keer had ik het ook heel vaag en lang.
“Vroeger” toen ik nog niet aan de pil zat was ik gerust 8 dagen vol aan het bloeden met mega krampen etc. De 1e keer leek daar op maar ook met lang random bloedverlies dus ik denk dat het er een beetje bijhoort
 
Hoi!

Vraagje, ik heb 5 jaar lang aan de pil gezeten. Gestopt vanaf april (eind). Nu wilde ik absoluut geen hormonen in mijn lichaam meer. We willen heel graag kindjes. En kreeg steeds meer de angst dokr de pil dat dat dan moeilijker werd.
Nu heb ik 1x een cyclus van 42 dagen gehad en de afgelopen keer 41 dagen.
Ik ben bang dat ik door de lange cyclus geen eisprong krijg en daar door ook niet zwanger kan raken.
Hebben meer mensen hier lasy van gehad of hebben?
 
Hoi!

Vraagje, ik heb 5 jaar lang aan de pil gezeten. Gestopt vanaf april (eind). Nu wilde ik absoluut geen hormonen in mijn lichaam meer. We willen heel graag kindjes. En kreeg steeds meer de angst dokr de pil dat dat dan moeilijker werd.
Nu heb ik 1x een cyclus van 42 dagen gehad en de afgelopen keer 41 dagen.
Ik ben bang dat ik door de lange cyclus geen eisprong krijg en daar door ook niet zwanger kan raken.
Hebben meer mensen hier lasy van gehad of hebben?
Je bent echt nog maar net gestopt. Geef je lichaam de kans om de eigen cyclus weer te vinden. Als je cyclus eerst 42 dagen was en nu 41 dagen, dan is dat weliswaar lang, maar toch regelmatig. Betekent helemaal niet dat je geen eisprong hebt. Als je wilt, kan je ovulatietesten gebruiken. Een positieve test vertelt jou dan wanneer jouw vruchtbare dagen eraan komen.
 
Terug
Bovenaan