Halloween

JetskeOvN

Forumleiding
Hi allemaal, morgen is het Halloween. ''Vieren'' jullie dit ook? Wordt er ook wat bij jullie in de wijk georganiseerd? En Zo ja, wat delen jullie dan uit? fruit, groent of snoep of wat anders?
Griezelige groetjes

Wij (familie/vrienden) vieren al jaren op de laatste zaterdag voor of op Halloween als 31 oktober op een zaterdag valt een BYOB-feest in Halloween thema. Iedereen komt verkleed, neemt snacks/drinken mee en er is een publieksprijs te winnen voor het mooiste kostuum. De feestruimte is ook helemaal in stijl versierd. Al jaren een groot succes.

In de wijk waar ik woon wordt ook een Halloweenfeest georganiseerd met in de middag straattheater, artiesten en in de avond een tour door de wijk waarbij bewoners langs de route hun huis versieren. Na afloop is er nog een vuurwerkshow. Ook dit is op de zaterdag voor Halloween of op Halloween als 31 oktober op een zaterdag valt.

Hier gaat men op 11 november al langs de deuren dus geen trick or treat op 31 oktober. Dit jaar vieren we morgen feitelijk niets meer.

Godzijdank wordt hier in de buurt niks aan Halloween gedaan. Ook geen kids langs de deuren gelukkig. Ik vind het echt het meest stomme ‘feest’ overgewaaid vanaf de andere kant van de oceaan.
Maar dat is mijn mening

Sorry maar ik ben het helemaal met Ananasss eens.
Het is een afschuwelijk en afgrijselijk iets wat overgekomen is uit Amerika.
Dood en verderf wordt op de tere kinderoogjes geprent. Er is al zoveel ellende in heel de wereld. En dan moet het leuk zijn om onze kinderen aan wandelende lijken en al dat soort ongein blood te stellen? Sorry, vind het gewoon duivels…

Beetje late reactie, maar wij vieren het heel groots in onze wijk. Met een route waar ze langs de huizen kunnen. Het is zijn lekker griezelige dingen waar kinderen op een veilige manier door geprikkeld kunnen worden. En samen met hun ouders dingen leren over oude oude legendes. We hebben een prijsvraag gedaan waarbij de kinderen een prijs konden winnen die op Halloween avond wordt bezorgd.

"afschuwelijk" en "afgrijselijk" en "Dood en verderf" is echt een belachelijke stelling!!

Ten eerst komt Halloween uit Ierland, en niet uit Amerika.
Ten tweede is Halloween gewoon lekker spoken op een veilige manier, en kunnen kinderen een beetje weerstand op bouwen. In plaats van altijd vertroeteld te worden daardoor ze later in hun leven nog bang zijn van hun eigen schaduw. Daarbij zit er bij ons altijd wel en verhaal achter alles wat we doen. Veel oude legendes worden uitgelegd. En de kinderen vinden het geweldig, het wordt elk jaar drukker!

Halloween gaat over legendes en verhalen. En daar kunnen kids veel van leren als je het goed doet.

En als we kinderen aan iets NIET moeten blootstellen, dan is zijn het wel andere dingen zoals sommige socialmedia uitingen waarin kinderen worden blootgesteld aan veel te volwassen dingen, verslaving, of dingen als youtubeKids. Wat echt 1 grote beerput and psychische horror is.

Laatst bewerkt:
Mijn kinderen zijn echt niet bang van hun eigen schaduw, maar heb rond allerzielen, waarbij in de kerk de namen worden opgelezen van degenen die het afgelopen jaar zijn overleden en kaarsen worden aangestoken geen behoefte om te griezelen met zombies en mensen verkleed als skelet. En het komt inderdaad uit Ierland waarbij mensen dachten dat de zielen van de overledenen een nacht weer op aarde waren. Voor mij niet nodig.

Terug
Bovenaan