Utrogestan en luteale fase

Hi allemaal,
Ik ben deze cyclus begonnen met utrogestan 1x PD 200mg vanwege een korte luteale fase. Ik vroeg mij af of er mensen zijn die iets kunnen zeggen uit eigen ervaring over met hoeveel dagen hun luteale fase erdoor werd verlengd. Ook ben ik benieuwd of de menstruatie bij jullie vanzelf doorkwam of pas na het stoppen van de utrogestan.
Bedankt.

Het verschilt erg per persoon. Zelf was ik na 14 dagen nog niet ongesteld, testte negatief en toen gestopt. Toen duurde het bij mij nog 6 dagen voordat mijn menstruatie kwam. De 2e cyclus precies hetzelfde en de 3e cyclus werd ik wel sneller ongesteld na het stoppen. Hopelijk geeft het gauw het gewenste effect voor jou.

Beste F, zelf heb ik geen ervaring met Utrogestan. Ik heb ook even op Ouders van Nu.nl gekeken betreft het onderwerp en ik kwam niet écht op het antwoord van je vraag uit ben ik bang. Dit is wel wat ik heb kunnen vinden op Apotheek.nl:
Na het stoppen met Utrogestan krijg je binnen enkele dagen een onttrekkingsbloeding. Het komt voor dat na stoppen van het gebruik de menstruatie niet meteen terugkeert. Dit is vooral het geval na gebruik gedurende meerdere maanden. Er wordt geadviseerd een arts te raadplegen als je je zorgen maakt over het uitblijven van de menstruatie.

Ik hoop dat nog wat mensen uit onze community, net als Penny jou kunnen helpen met het delen van hun ervaringen!
Super waardevol Penny, dank daarvoor.

Bron:

En verder nog heel veel succes!

Hi!

Ik heb zelf duphaston (soortgelijk) gekregen om lf te verlengen. Heb dit drie maanden geprobeerd maar mijn menstruatie kwam hier doorheen, en ook na het stoppen kwam er een onttrekkingsbloeding. Hij werd bij mij helaas dus niet verlengd maar zorgde eigenlijk voor een ‘dubbele’ menstruatie. Onlangs ben ik begonnen met letrozol voor het verlengen lf en dat werkt wel voor mij, deze was de laatste ronde al 12 dagen ipv 9-10. Voor iedereen anders natuurlijk maar hopelijk heb je er iets aan!

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb inmiddels gemerkt dat de 200mg capsules er bij mij voor zorgen dat m'n menstruatie een paar dagen uitblijft. Ik ga nu met een mindere dosis proberen.

@Loen: Fijn dat de letrozol bij jou werkt!!

Beste F, laat je ons weten hoe het verder allemaal is gegaan? Natuurlijk alleen als jij je prettig erbij voelt. Mogelijk kunnen we nog verder ergens mee helpen of heeft iemand anders die in een zelfde situatie zit, heel veel aan jouw gedeelde ervaring. Ook voor de anderen, zo ontzettend fijn dat jullie je ervaringen hebben gedeeld. Heel waardevol en weet dat jullie ervaringen ook altijd welkom zijn.
Groetjes Jetske

Terug
Bovenaan