Baby 7 weken weigert sinds 2 weken de fles

Hi ouders,

Onze dochter van inmiddels 7 weken oud heeft altijd uit de fles gedronken. Helaas sinds bijna twee weken weigert ze de fles, uiteindelijk na heel erg veel moeite drinkt ze deze wel maar het lijkt net alsof ze niet meer ‘aan wil zuigen’.

Met veel geploeter tussen de speen en de flessen, verschillende zitplekken en zelfs lopende de fles geven lukt het uiteindelijk wel, maar dit is verre van ideaal.

Heeft er iemand een idee waar dit ineens vandaan kan komen of heb ik iets over het hoofd gezien?

Wie kan ons op weg helpen :)?

Beste G,

Het kan zijn dat je baby oververmoeid of overprikkeld is, wat invloed kan hebben op het drinkgedrag. Je kunt letten op veranderingen in haar slaappatroon en mogelijk proberen om de fles op verzoek te geven (als je dat nog niet deed) en in een rustige omgeving aan te bieden. Je kunt ook nog proberen de speen of het flestype te veranderen en letten jullie goed op de juiste temperatuur van de melk (rond 37 graden)? Dat kan ook een ding zijn! Echter is dit allemaal gissen vanuit mij en ik ben geen expert. Je kunt ook nog even kijken naar de volgende artikelen op OudersvanNu.nl. Daar heb ik bovenstaande informatie ook uit gehaald.

Hierbij meer informatie over baby's van 7 weken oud:

Hierbij meer informatie over wanneer een baby de fles weigert:
dit artikel is medisch beoordeeld door kinderarts Machteld van Scherpenzeel-de Vries

Bronnen: borstvoeding.nl

Als problemen aanhouden, zou ik je aanraden om dit te bespreken met een lactatiekundige, het consultatiebureau of de huisarts (zij of hij kan je doorverwijzen naar een kinderarts indien nodig).

Mogelijk heb ik je hier iets verder mee geholpen! En hierbij nogmaals de oproep aan andere ouders uit de community, herken jij dit probleem en heb jij een fijne oplossing, laat het ons weten. Kleine moeite, grote impact!

Groetjes Jetske

Heb je al verschillende soorten flessen geprobeerd? Mijn zoon van 4 maanden drinkt goed uit de dr Browns fles, maar de difrax fles weigert hij sinds kort, ondanks dat hij wel honger heeft en eerder wel uit deze fles heeft gedronken. De fles van Avent gaat ook wel goed, al vind ik die zelf minder handig.

Ik ken iemand, die na veel zoeken uitkwam bij rug van de baby tegen de buik van degene die de fles geeft, en panty over de speen.
Het gaat erom de zuigreflex te heractiveren, wat in dit geval dus lukte door de baby op deze manier ver uit de comfortzone te halen.

Heb je al een lactatiekundige mee laten kijken? Die is niet alleen voor borstvoeding, maar ook voor flesvoeding.

Terug
Bovenaan