Hallo allemaal Ik ben bijna 15wk zwanger en ik heb last van hooikoorts en ik las dat je beter geen medicatie kunt nemen als je zwanger bent maar sommige wel mogen. Wat zijn jullie ervaringen? Welke werkt goed? of doen jullie het voor de zekerheid toch niet?

Hi Linde, zelf ben ik ook best hooikoorts gevoelig en had ik hier tijdens mijn zwangerschappen ook last van. Zelf had ik deze vraag even bij mijn verloskundige voorgelegd destijds en zij kwam met medicatie die ik dan wel mocht nemen, dit was Certizine. Ik heb even voor je gekeken bij Lareb. Echter zag ik ook dat het per persoon verschil hoe ernstig de hooikoorts is en daar wordt dan ook natuurlijk naar de medicatie gekeken. Ik raad daarom dan ook aan om dit dan toch even met je verloskundige of huisarts te bespreken. Ik heb ook nog even op Oudersvannu.nl gekeken en kwam tot het volgende artikel waar je zeker iets aan kunt hebben:

Lees jij dit nu en herken jij jezelf in dit verhaal? Deel je ervaring en mogelijk tips & advies, het is een kleine moeite met een grote (positieve) impact!

Groetjes Jetske

Hoi! Ik ben ongeveer even ver in mijn zwangerschap als jij en ik heb hetzelfde. Ik neem citrizinetabletten van de kruidvat en ben langs de apotheek gegaan voor een aanvullende neusspray. Die van Prevalin werd me aangeraden, ze heeft heel goed uitgezocht welke ik kon gebruiken in mijn zwangerschap. Met deze twee middelen kom ik deze tijd prima door!

Terug
Bovenaan