Waterpokken

Onze dochter van 7 maanden heeft de waterpokken vooral onder de haartjes en op haar gezicht een paar en op der buik tot nu toe nog niet heel veel.
Sinds 2 dagen heeft ze het rode bultjes en blaasjes. Tot nu toe geen last van maar als ze er wel last van krijgt wat kan ik erop smeren of tegen doen.
Ik heb havermout en ze gaat vanavond in havermout badje

De leenarts waterpokken spul. En havermout in washand doen. Daarmee lijfje insmeren. Slijm wat eruit komt mee is uitdrogend.
Verder als ze beginnen in te drogen heb ik gesmeerd met shea butter van Etos. Puur versie. zorgt voor zachtere heling en omdat het zo uitdroogt van de havermout en waterpokken spul.

De leenarts waterpokken spul. En havermout in washand doen. Daarmee lijfje insmeren. Slijm wat eruit komt mee is uitdrogend.
Verder als ze beginnen in te drogen heb ik gesmeerd met shea butter van Etos. Puur versie. zorgt voor zachtere heling en omdat het zo uitdroogt van de havermout en waterpokken spul.[/quote]Ik heb vandaag inderdaad gezocht naar leenarts maar overal uitverkocht online ook helaas
Ik heb nu kidsclin
Ik ga is kijken naar die shea butter
En havermout bad ga ik morgen even doen nu avonddienst helaas

Beste, allemaal!
Ik snap dat als je kindje rode vlekjes heeft over zijn of haar lichaam dat je even schrikt wat het is. Ook als je dit googelt krijg je meerdere opties wat die rode vlekjes allemaal zouden kunnen zijn. Om dit met zekerheid te kunnen weten wat dit is, zou ik zelf altijd even met de huisarts bellen en mogelijk langsgaan op afspraak. Stel je twijfelt en je wilt het eerst nog even zelf uitzoeken en je denkt dat het waterpokken zijn, dan heb ik hier meer informatie over waterpokken voor jullie opgezocht op Oudersvannu.nl:

Waterpokken is een virus, vaak voorkomend bij kinderen tussen de één en acht jaar. Waterpokken beginnen vaak met hangerigheid en mogelijke koorts, gevolgd door rode vlekjes die in blaasjes veranderen. Ook kunnen de waterpokken jeuk veroorzaken. Om littekens te voorkomen is het belangrijk dat kinderen niet aan de blaasjes krabben om littekens te voorkomen. De jeuk kan behandeld worden met zink-lotion of met havermoutbaden. Waterpokken is al besmettelijk voordat symptomen zichtbaar zijn, en besmettelijkheid eindigt wanneer alle blaasjes ingedroogd zijn. Kinderen kunnen wel gewoon naar school of opvang als er waterpokken heersten op de groep of in de klas. Meestal zijn het hebben van waterpokken vrij onschuldig, maar het is altijd raadzaam om de huisarts te bellen bij andere/bijkomende ernstige symptomen en als je je zorgen maakt.

Bron: RIVM & Thuisarts.nl
Wil je meer lezen over waterpokken? Lees hier het artikel verder:

Lees jij dit en heeft jouw kindje waterpokken (gehad)? Wat voor creme of wat voor behandeling werkte bij jullie goed of juist niet goed? Het is een kleine moeite om dit te delen met een grote (positieve) impact! Veel ouders lezen mee en hoe fijn is het als je hier dé gouden tip kunt vinden!

Groetjes Jetske

Terug
Bovenaan