Afwijkend structuur vruchtzakje/benen? 11 weken

Hi!
Ik moet echt even wat van mn hart af.
Vandaag de termijn echo gehaf 11+3 kindje goed aan het groeien, hartje goed baby was lekker aan het bewegen. Toen dacht de verloskundige te iets te zien tussen de benen van de baby navelstreng dscht ze. Maar dat was het niet. Ze vroeg of ik een bloeding had gehad maar dat heb ik niet. Ze had t over misschien verdikt slijmvlies. Ik zal foto’s toevoegen. Jullie zijn geen gynacologen maar wie weet heeft iemand dit ook meegemaakt. verloskundige heeft geen idee wat het is en ik moet morgen naar t ziekenhuis voor controle. Ze zei me nog niet op google kijken, but guess what? I did en nu ben ik als de dood. Ik zie alleen maar dingen over miskraam terwijl de baby goed is?
Ik ben zo in paniek pffff ☹️ ik probeer een foto toe te voegen maar het lukt njet

Beste F,

wat een spannende en onzekere situatie. Op basis van wat ik op oudersvannu.nl heb gelezen, is het denk ik goed dat je verloskundige je doorverwijst naar het ziekenhuis voor verder onderzoek, want zij zijn de aangewezen plek om dit nauwkeurig te beoordelen. Als ik in jouw situatie zou zitten, zou ik proberen me te focussen op wat je weet: de baby groeit goed en het hartje klopt. Dat zijn positieve signalen die houvast geven.

Ik begrijp dat het heel verleidelijk is om op internet te zoeken, maar vaak maakt dat de onrust alleen maar groter, vooral omdat je niet zeker weet wat er precies aan de hand is. Wat mijzelf helpt helpt in dit soort situaties, is om vragen of zorgen die ik heb alvast op te schrijven, zodat ik die tijdens de controle in het ziekenhuis kan bespreken. Bij onzekerheid blijf ik mezelf ook eraan herinneren dat het goed is dat er snel naar gekeken gaat worden en dat je in goede handen bent bij de verloskundige en het ziekenhuis.

Probeer tot die tijd steun te zoeken bij mensen in je omgeving, want je hoeft dit niet alleen te dragen. Hopelijk ontvang je morgen geruststelling <3.

Heel veel succes, Jetske

hierbij nog informatie over echo's tijdens je zwangerschap:
dit artikel is medisch beoordeeld door verloskundige Karlijn Draaisma

Terug
Bovenaan