Positieve ovulatietest, 2 dagen daarna menstruatie?

Hi, ik ben nieuw hier en post dit omdat ik benieuwd ben of iemand iets gelijkaardigs heeft meegemaakt.

Ik ben +- 7 maanden geleden gestopt met de pil en heb een onregelmatige cyclus, gemiddeld tussen 20 - 26 dagen. Sinds januari zijn we actief bezig met proberen zwanger te worden. Ik ben ook al bij de gynaecoloog geweest voor een echo. Daarop was niets opvallends te zien, behalve dat mijn baarmoederslijmvlies wat aan de dunne kant was. Twee cycli geleden had ik op dag 17 een positieve ovulatietest, maar op dag 20 begon mijn menstruatie al. Mijn gynaecoloog had hier ook niet meteen een verklaring voor.

Op 25 maart had ik opnieuw een echo, waarbij een follikel van ongeveer 14 mm zichtbaar was. We hebben toen in die periode extra ons best gedaan
;)
:). Wat ik vreemd vond, is dat ik toen ineens een cyclus had van 36 dagen, iets wat ik nog nooit eerder heb gehad aangezien mijn cyclussen meestal juist kort zijn. Rond dag 34 merkte ik een verandering in mijn afscheiding (meer rekbaar) dus ik deed nog eens een ovulatietest, die was knalpositief. In de eerste weken van die cyclus kon ik geen duidelijke LH-piek detecteren. Ik kreeg nu op dag 36 alsnog mijn menstruatie.. best een teleurstelling, ook al had ik geen positieve zwangerschapstesten in deze periode, je blijft toch hopen.

Mijn vraag is dus: zijn er hier anderen die ook maar moeilijk een duidelijke LH-piek vinden, en pas net voor hun menstruatie ineens een positieve ovulatietest krijgen? Ik weet dat je normaal gezien dan geen ovulatietest meer zou moeten doen, maar ik voelde verandering in mijn afscheiding dus vandaar.

Bedankt voor jullie reacties alvast!

Beste F, jeetje wat een verwarrende situatie, en wat begrijpelijk dat je hier vragen over hebt. Ik denk dat het goed is dat je al bij de gynaecoloog bent geweest en actief bezig bent om je cyclus te begrijpen. Ik kan me voorstellen dat een dun baarmoederslijmvlies en een onregelmatige LH-piek kunnen het lastiger maken om zwanger te worden, maar het is fijn dat er verder niets opvallends te zien was op de echo. Zelf heb ik hier geen persoonlijke ervaringen mee, maar mogelijk kan hier iemand uit de community haar of zijn verhaal met jou delen? Lees jij dit en herken jij jezelf in dit verhaal? deel hier je verhaal, het is een kleine moeite, met een grote (positieve) impact!

Ik heb even voor je gekeken op Ouders van Nu en vond deze pagina's en/of artikelen die je misschien verder kunnen helpen:
Blijf hoopvol, en weet dat je niet alleen bent in deze zoektocht! Wij zijn er hier voor je! <3
-Jetske

Dankjewel Jetske voor je bericht! Maar om het allemaal nog gekker te maken... Ik heb maandag een positieve zwangerschapstest afgelegd, waar op stond "1-2 weken zwanger". We durven nog niet te blij te zijn, maar het HCG in het bloed loopt mooi op momenteel (deze wordt sinds maandag om de 48 uur gecontroleerd). :love:

Volgens de gynaecoloog was dan waarschijnlijk de eisprong op dag 34, en de menstruatie kan ze niet echt verklaren. Mogelijks een innestelingsbloeding...

Jeetje zeg, wat een spannende wending!! Gefeliciteerd met de positieve zwangerschapstest, dat is toch een bijzonder moment. Wat fijn dat je HCG-waarden goed oplopen. Een innestelingsbloeding kan inderdaad soms lijken op een menstruatie, wat verwarrend kan zijn. Het is denk ik heel fijn voor jou dat je dit samen met je gynaecoloog monitort, zodat je meer duidelijkheid krijgt.

Voor meer informatie over innestelingsbloedingen en vroege zwangerschapssymptomen kun je deze artikelen bekijken:

Blijf hoopvol en zorg goed voor jezelf. Hopelijk kun je binnenkort met meer zekerheid genieten van dit mooie nieuws!

Groetjes Jetske

Terug
Bovenaan