Twijfel over naam

Al een tijdje hebben wij de naam Elin in ons hoofd. Nu is mijn vriend een half bloed en is er dus een grote kans dat ze ook een licht tintje gaat hebben. Is Elin wel passend?
Of de namen Romy of Ella?

Bij ons op het kinderdagverblijf viel het op, dat onze dochter ongeveer de enige was met een normale Nederlandse naam, tussen toch veelal autochtone kinderen.
Misschien dat het in jullie omgeving anders ligt, maar hier zou niemand ervan opkijken.

Ik ken toevallig ook een getint meisje met de naam Romy, past heel goed bij haar.

Beste F, wat een mooie naam hebben jullie in gedachten! Elin komt op mij over als een mooie, zachte en tijdloze naam. Ik heb het opgezocht en de naam komt in veel verschillende culturen voor en past denk ik dan mooi bij jullie verschillende achtergronden. Het is mooi dat jullie hier bewust over nadenken, maar uiteindelijk denk ik dat het draait om wat jullie zelf mooi vinden en wat goed voelt voor jullie kindje. Ik heb even voor je gekeken op Ouders van Nu en vond deze artikelen die je misschien inspireren:
Veel plezier met de verdere voorbereidingen!
-Jetske

Terug
Bovenaan