Nieuwe vrouw voor opa

Hallo allemaal! Mijn vader heeft een nieuwe vrouw, die totaal het tegenovergestelde is van mijn moeder, die helaas overleden is. Nu zegt mijn zoon van 6 sinds een tijdje dat zij altijd boos naar hem kijkt als hij daar is. Vandaag waren we er op visite en zei ze superstreng tegen hem dat hij rustig moest doen, terwijl hij helemaal niet druk deed! Ik sta op die momenten altijd een beetje met mijn mond vol tanden, ben niet zo goed in zulke situaties. Ook omdat ik weet dat zij met haar eigen kleinkinderen hysterisch druk doet. Ik ben er nu een beetje boos om, ook dat ik er op het moment zelf niks van zeg en vindt het jammer dat mijn zoon en ik eigenlijk ook niet dus niet graag meer naar (zijn enige) opa wil. Iemand tips/ideeën hoe ik hiermee om kan gaan?

In een ideaal geval zou haar eigen zoon/dochter haar gedrag zien, en haar er zelf op aanspreken. Is dat te regelen?

Beste Patricia, wat een lastige situatie, en wat begrijpelijk dat je je hier boos en ongemakkelijk over voelt. Het is niet fijn als je zoon zich niet welkom voelt, zeker bij zijn opa. Het is denk ik, goed dat je dit opmerkt en erover nadenkt hoe je hiermee om kunt gaan. Misschien kun je een rustig moment zoeken om met je vader en zijn vrouw te praten, waarbij je uitlegt wat je zoon ervaart en hoe dat jullie bezoek beïnvloedt? Ik denk dat het daarbij wel heel belangrijk is, is dat je tijdens het gesprek inzet op de gevoelens en ervaringen van je zoon en niet verwijt naar de gedragingen van de nieuwe vrouw van je vader. En dat je kijkt naar de ideale situatie, waar hij met plezier naar opa toe gaat en hoe jullie daar samen aan kunnen werken. is dat een optie? Hopelijk kun je zo een oplossing vinden die voor iedereen werkt. Lees jij dit en herken jij jezelf in dit verhaal? Deel hier je verhaal en eventueel tips! Het is een kleine moeite met een grote (positieve) impact!

-Jetske

Terug
Bovenaan