Gaat dit nog goed komen?

Ik ben momenteel 6+5 zwanger en heb 30 mei de eerste echo.

Nu is het dus zo dat ik dinsdag voor de eerste keer in de avond echt minimaal beetje bloed, gisteravond ook normaals heel licht rozen en zojuist wat meer met en wat donkere dikken stukken erin.

Wat denken jullie, gaat dit goed?

Je kan tijdens de zwangerschap gewoon een beetje bloedverlies hebben, zonder dat dat meteen wat betekent. Het kan een voorbode zijn van een miskraam, maar dat hoeft niet het geval te zijn.
De donkere dikke stukken zijn oud bloed dat alsnog loskomt, dus dat kan je negeren.

Jeetje F, dit is een spannende en onzekere situatie, en wat begrijpelijk dat je je zorgen maakt. Licht bloedverlies tijdens de vroege zwangerschap kan verschillende oorzaken hebben, zoals innestelingsbloeding of veranderingen in je baarmoeder of een miskraam. Donkere stukken kunnen soms wijzen op oud bloed, maar het is belangrijk om dit goed in de gaten te houden. Zelf heb ik 3 zwangerschappen gehad, waarvan bij 2 in het begin stevige bloedingen gehad. Eentje is destijds uitgelopen tot een miskraam en de ander niet. Dus het is zo lastig om vanuit ervaringen van anderen zekerheid te kunnen halen. Als je je erg zorgen maakt, zal ik toch echt even de verloskundige bellen. Die kan mogelijk een echo maken en je verder helpen. Hoe voel je je nu? je hebt dit een aantal dagen geleden gepost. Hopelijk is alles goed met je.

Ik heb even voor je gekeken op Ouders van Nu en vond deze artikelen die je kunnen helpen:
Hopelijk gaat alles goed met je. Heel veel sterkte!
-Jetske

Terug
Bovenaan