2e zwangerschap ZO anders

Ik ben nu 6 weken zwanger en nog geen echo gehad, maar ik merk tot nu toe zoveel verschil met mijn vorige zwangerschap. Dat vind ik bijzonder maar maakt me ook wel onzeker.. is het wel een goede zwangerschap bijvoorbeeld?
Ik merk dus dat ik nog super veel energie heb, en geen cravings heb, en dat ik helemaal niet snak naar zoetigheid bijvoorbeeld. Bij de 1e zwangerschap was dit allemaal het tegenovergestelde. Vooral de energie die ik heb vind ik vreemd. Meer vrouwen die dit hebben of hadden?

Misschien krijg je nog last van minder energie enz? Maar mijn tweede zwangerschap verloopt ook anders dan mijn eerste. Ik heb zelfs gedacht dat het dit keer een jongen zou zijn, want ik heb al een dochter. Maar het blijkt toch een meisje te zijn. :)

Beste F, wat bijzonder dat je zoveel verschil merkt met je vorige zwangerschap! Het is volgens mij heel normaal dat elke zwangerschap anders verloopt, en het hoeft zeker geen reden tot zorgen te zijn. Zelf heb ik niet heel veel verschil gemerkt tussen mijn zwangerschappen, wel had ik hele andere voorkeuren met eten en vind ik na de 2e zwangerschap wijn opeens niet meer zo lekker als eerst. Gek he! Het feit dat je veel energie hebt en geen cravings ervaart, kan gewoon een variatie zijn in hoe je lichaam reageert. Het is denk ik wel goed dat je dingen in de gaten houdt en stel ik zou me in jouw situatie bevinden, dan zou ik me nu meer proberen te focussen op mijn vertrouwen in mijn lichaam en uitkijken naar de eerste echo. Maar, ik ben geen professional, dus stel je maakt je echt zorgen, en je wilt dit toch echt bespreken met iemand, dan moet je dit zeker doen! Al is het voor je eigen gemoetsrust. Zoals met je verloskundige of huisarts. Ik hoop dat je de komende tijd iets meer kan genieten van de zwangerschap en dat alles voorspoedig verloopt.

Tot slot heb ik nog een artikel voor je gevonden waar je mogelijk iets aan hebt:

-Jetske

Terug
Bovenaan