Bruine afscheiding 30 weken zwangerschap

Hoi, ik heb al de hele dag last van harde buiken en mega druk onderin mijn buik en vagina. Ik heb vanmiddag de verloskundige gebeld en die zegt dat ik me nergens druk om hoef te maken en terug moet bellen als er iets veranderd. Nu heb ik plots van bruine afscheiding en wimpelt mijn verloskundige me af. Zijn er meerdere die die hebben gehad? Verder heb ik in mijn zwangerschap nooit eerder bloedingen of iets dergelijks gehad.

Beste F, ik snap dat je je zorgen maakt. Ik heb even voor je gekeken op Oudersvannu.nl en harde buiken en druk onderin je buik kunnen normaal zijn, vooral als je verder in je zwangerschap bent, en bruine afscheiding kan wijzen op oud bloed en is meestal niet direct zorgwekkend. Toch is het belangrijk om alert te blijven, zeker als je klachten veranderen of verergeren. Als je je niet gehoord voelt door je verloskundige, kun je overwegen om opnieuw contact op te nemen en duidelijk je zorgen te uiten. Je kunt ook een andere zorgverlener, zoals een huisarts, raadplegen voor een second opinion. Het is naar mijn mening super belangrijk om je gehoord en gezond te voelen tijdens je zwangerschap. Voor meer informatie over zwangerschapsklachten kun je deze artikelen lezen:

Bij twijfel of aanhoudende zorgen denk ik dat het echt raadzaam is om je verloskundige of huisarts te bellen voor een extra onderzoek. Jouw intuïtie als moeder is waardevol en je kan maar beter 1x te vaak zijn geweest op controle dan 1x te weinig (vind ik).

Succes!
-Jetske

Terug
Bovenaan