Beige afscheiding in zwangerschap

Hoi allemaal,

Ik ben vandaag 5+6 weken zwanger van mijn eerste kindje. Ik had vanmorgen een paar hele lichte krampjes in mijn onderbuik en een uurtje later wat doorzichtige, rekbare afscheiding met wat licht beige kleur er door heen op sommige plekjes. Dat is nu een paar uur geleden en daarna heb ik het niet meer gehad. Is dit normaal of moet ik me zorgen maken?

Beste F, ik heb even voor je gekeken op Oudersvannu.nl en lichte krampjes en een verandering in afscheiding, zoals doorzichtige of licht beige afscheiding, kunnen normaal zijn. Zolang je geen hevige pijn hebt of helderrood bloedverlies, is er meestal geen reden tot zorgen. Het is goed dat je het in de gaten houdt, en als je twijfelt of je klachten verergeren, kun je altijd contact opnemen met je huisarts of verloskundige. Zij kunnen je geruststellen en eventueel verder onderzoeken.

Voor meer informatie over wat je kunt verwachten in de vroege zwangerschap, kun je ook nog even dit artikel doorlezen:

-Succes!
Jetske

Zolang je niet veel.bloed verliest is er niks aan de hand. Ik verloor altijd wat bloed aan het begin (3kids) en bij mijn miskramen was dat echt wel anders. Dan stroomde het

Er stroomt nu zo veel meer bloed door je lichaam dat het niet gek is om wat gekleurde afscheiding te hebben. Zolang het geen helderrood bloed is als bij je menstruatie, hoef je je geen zorgen te maken. Rozige of bruine afscheiding kan normaal zijn.

In o.a. je baarmoedermond zitten heel veel extra bloedvaten die best makkelijk kunnen knappen. Zoals tijdens het vrijen, maar ook bij andere inspanning zoals intensief sporten, hard niezen of hoesten.

Gekleurde afscheiding is heel spannend en het is logisch dat je er toch een beetje angstig van wordt. Helderrood bloed = niet goed. Zolang het dat dus niet is, zou er in theorie niks aan de hand moeten zijn.

Neem gerust contact op met je verloskundige hierover!

Terug
Bovenaan