Zwanger of niet?

Hoi, dit is de eerste keer dat ik hier iets post dus als ik iets fout doe hoor ik het graag…

Mijn partner en ik zijn nu ook zo’n kleine 3 maanden geleden begonnen en ik dus gestopt met de pil. Helaas tot op heden niet gelukt.
Onlangs wel in mijn vruchtbare week ‘geklutst’ en ik denk een week geleden denk ik? Wilde ik gaan slapen en opeens overviel me een golf van misselijkheid. Ook heb ik weer droge ogen, sinds mijn nieuwe lenzen, die ik nu zo’n twee jaar heb, heb ik dat nooit gehad. Verder weinig energie, weeïg gevoel/misselijk, wat lichte afscheiding, nu twee keer gehad met sporten ook dat mn avondeten bijna omhoog kwam.. uit het niets kreeg ik bultjes op mn arm(na 3 dagen weer weg) , soms flink nare steken in mn baarmoeder en ik zie twee aders op mn borsten wat ik normaal niet heb.. vandaag helaas wel menstruatiekramp en met afvegen ook helderrood bloed wat ook opgevangen word. Ik blijf ook gigantisch moe wat ik nooit heb met menstruatie.. net toch maar even getest en ik zie dit. Niet heel duidelijk maar ik zie bovenin een licht streepje komen? Of zie ik iets wat ik graag wil zien haha..

Ik zie geen foto. In de bijsluiter staat wanneer een test positief is. Twijfel je over de uitslag? Dan test je over een paar dagen weer. Ook dit staat in de bijsluiter. Uiteraard test je pas vanaf NOD.

Spannend! Hier ook getest dit weekend vanwege dezelfde ander soort klachten rond de menstruatie. Die was positief. Heb een vroege test gedaan omdat de gewone test iets later aan slaat. Misschien is dat een idee voor je gemoedsrust?

Beste F, wat spannend dat je nu zoveel veranderingen in je lichaam opmerkt! Het is begrijpelijk dat je je afvraagt of dit tekenen van een zwangerschap kunnen zijn. De symptomen die je beschrijft, zoals misselijkheid, vermoeidheid, en zichtbare aders op je borsten, kunnen inderdaad passen bij een vroege zwangerschap. Wat betreft de test: een licht streepje kan betekenen dat je zwanger bent, omdat elke zichtbare streep wijst op de aanwezigheid van het zwangerschapshormoon hCG. Het is echter belangrijk om te weten dat vroege tests soms onduidelijk kunnen zijn. Het kan helpen om over een paar dagen opnieuw te testen met ochtendurine, omdat het hCG-gehalte dan hoger is en de test duidelijker kan uitwijzen of je zwanger bent.

Ook kun je nog deze artikelen lezen, ter informatie :)

Als je twijfelt of je klachten aanhouden, kun je altijd contact opnemen met je huisarts. Zij kunnen je verder helpen. Voor nu: probeer rustig af te wachten (hoe lastig dat ook is!) en zorg goed voor jezelf. Veel succes, en ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

-Jetske

Terug
Bovenaan