Onzekerheid

Hoii mede mama's to be,

Dit is mijn eerste zwangerschap en ben nu 4+2.. ik merk dat ik heel onzeker ben en alles wil opzoeken. Even checken of dat 'normaal' is.
Ik merk ook wel dat ik me soms alleen voel, omdat ik het met niemand anders kan delen. Behalve mijn vriend natuurlijk, maar die weet niet hoe het allemaal voelt ;)
Nu heb ik 2x een beetje bruin-rood slijm gehad met plassen. Ik schiet natuurlijk meteen in de stress. Hebben jullie dit ook gehad? Het kan geen kwaad toch?

De gehele zwangerschap hangt aan elkaar van onzekerheden, vooral in het eerste trimester. Beetje bloedverlies in het eerste trimester komt regelmatig voor en is vaak onschuldig.

Enige voor nu is dat je foliumzuur slikt als je hier nog niet aan was begonnen en bel komende week een verloskundige. Laat ook je huisarts weten dat je zwanger bent.

Gefeliciteerd!!

Bruin rood betekent opgedroogd bloed.
Je kan een beetje natter zijn van onder als je zwanger bent, en dat er dan wat oud bloed meekomt, is heel normaal.

Ik had precies hetzelfde, don’t worry! Ben 4+1 vandaag. Gewoon afspraak maken bij de verloskundige en een lijstje maken met dingen waar je je onzeker over voelt! En vertrouwen hebben in het proces. Het kan misgaan, maar daar moet je gewoon niet de focus op leggen. ‘Gewoon’ eerst maar eens even laten landen dat er een klein wondertje in je groeit!

Je baarmoeder(mond) is veeeeeeeel meer doorbloed dan zonder zwangerschap. Zelfs een harde nies of inspanning (sporten, vrijen etc.) kan zorgen voor wat bloedverlies. In principe hoef je je bij bruinige afscheiding geen zorgen te maken. Is het echt rood bloed (net zoals bij je menstruatie) en heb je kramp? Neem dan contact op met je VK.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Terug
Bovenaan