Eerste keer IUI - evaringen delen?

Hoi allemaal,

Ik heb 1,5 week geleden mijn eerste IUI behandeling gehad. Hoewel het de eerste week, na de behandeling, goed ging qua spanning en er 'te veel' mee bezig zijn merk ik dat ik de laatste dagen meer spanning ervaar..

Ik durf bijna geen hoop te hebben dat het gaat lukken, laat staan gelijk de eerste keer.

Ik doe de IUI zonder medicatie en/of hormonen terwijl ik veelal lees dat er gestart wordt met hormonen o.i.d.

Hoe was jullie ervaring met het traject? Wat hielp jullie bij het wachten? Hebben jullie ook last gehad na de behandeling? Merkte jullie ook echt (zwangerschap)symptomen?

Ik zit momenteel zelf op 10 DPO. Ik wil niet te veel gaan letten op eventuele symptomen, want die lijken mij soms te veel op menstruatie-achtige klachten.

Ik hoop dat er wat zijn die hun ervaringen willen delen, merk dat ik daar toch kracht uithaal en rustiger van wordt.

Laatst bewerkt:
Zelf geen ervaring met IUI. Wel ervaring met iedere maand gespannen afwachten of het wel of niet gelukt is. Ik kan me voorstellen dat de spanning bij IUI wat groter is.

Inderdaad hoe meer je aan zwangerschap denkt, hoe meer symptomen je ervaart, je lichaam kan je aardig voor de gek houden.
Bij mij het enige duidelijkheid symptoom, nog voor NOD, intensere dromen.

Maar pas wanneer de hormonen voldoende aanwezig zijn om positief te testen, zijn ze ook voldoende aanwezig om duidelijk herkenbare klachten te veroorzaken.

Ik heb met mijn partner ook IUI gehad en nu een gezonde zoon van 20 maanden hierdoor! Ik merkte dat ik ook het niet los kon laten want het is zo spannend! Ik had met hormonen maar durf niet meer te zeggen hoeveel. Ik besprak het traject met vriendinnen en familie en merkte dat ik daar wel mijn steun in kon vinden en rust. Ze zeggen dat je los moet laten maar dat kan je niet het gebeurd in jou lichaam dus je gaat op alles letten!!
Praat veel met je partner hierover hoe je je voelt en probeer rustig te blijven!
Bespreek het ook met de verpleegkundige daar die hebben veel ervaring met verschillende verhalen.

Ik ben uiteindelijk bij de 3de ronde zwanger geworden van onze zoon!
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Veel liefs!

Ook wij zijn bezig met een iui traject. Nu bezig met de derde iui ronde. Wel met hormonen. Waarom is er bij jou voor gekozen om het zonder hormonen te doen als ik vragen mag?
Ik vind zelf de eerste week ook prima te doen.. tweede week is lastig.. en eerder testen heeft in mijn geval ook geen zin omdat de hormonen je een vals positieve uitslag kunnen geven..

Hier opzich niet veel last van de behandeling. Bij de iui zelf af en toe wat krampen, maar is vergelijkbaar met menstruatie krampen.

Hopelijk word het wachten beloont bij jullie!!

Dank jullie wel! Fijn om te lezen.

Er werd gekozen om het in mijn normale cyclus te doen omdat ik een hele regelmatige cyclus heb.

Ik mag nu ook met blijdschap meedelen dat ik zwanger ben! Kan het zelf nkg amper geloven. Hopelijk mag alles goed gaan. ❤️

Terug
Bovenaan