Welke autostoel zit hoger, zodat je peuter meer kan zien?

Hi allemaal,

Mijn zoontje van 2 zit in de auto in een Maxi-Cosi Axiss, maar daarin kan hij in sommige auto’s (o.a. Peugeot 2008) nauwelijks naar buiten kijken. Eigenlijk zou de stoel wel 10 cm hoger mogen zijn.

Zijn er meer ouders die dit herkennen? En hebben jullie misschien een stoel gevonden waarmee je kind wél goed uitzicht heeft?

Omdat ik dit punt belangrijk vind bij de aankoop van een auto, en ik daar vanavond al een beslissing over moet nemen, hoor ik heel graag jullie ervaringen. Alle tips zijn super welkom. Ontzettend bedankt alvast!

Bij de aanschaf van een nieuwe auto hoef je niet vooraf te weten welk merk autostoel erin moet komen. Let erop dat de auto voorzien moet zijn van een Isofix systeem.

Bij de aanschaf van een nieuwe auto hoef je niet vooraf te weten welk merk autostoel erin moet komen. Let erop dat de auto voorzien moet zijn van een Isofix systeem.
Dank je wel voor je reactie. Isofix zit er inderdaad. Maar mijn zoontje kan met zijn huidige stoel (die al behoorlijk hoog is) niet naar buiten kijken. En zou het heel prettig vinden als hij goed om zich heen kan kijken. Zelfs zodanig dat de auto hierdoor af zou kunnen vallen; wordt tot morgenochtend vast gehouden, vandaar dat ik de hulptroepen in probeer te schakelen voor de gouden tip :); voor een veel hogere autostoel.

Voorzover ik me herinner van rondkijken bij Babypark, zaten vooral de stoelen met zo'n draai systeem eronder hoger. Vanwege de omvang van het draai systeem. Maar dat is dacht ik alleen voor baby's. Met 2 jaar heb je een ander assortiment.

Verder is de ene stoel wel iets dikker uitgevoerd dan de andere, en ik ken ze beslist niet allemaal. Maar 10cm hoger is een flink verschil.

Klopt inderdaad. En ik heb nu een stoel met zo'n draaisysteem eronder, dus vrees dat er weinig te verhogen is.
Maar tegelijkertijd kan ik me niet voorstellen dat ik de enige ben die hier tegenaan loopt. Dus dacht het toch uit te vragen. Vind het ongezellig als hij voor zo'n lange tijd niet naar buiten kan kijken. Want als hij ouder wordt, zal hij in een stoel gaan waar de onderstellen juiste lager worden. Dank voor het meedenken!

Klopt inderdaad. En ik heb nu een stoel met zo'n draaisysteem eronder, dus vrees dat er weinig te verhogen is.
Maar tegelijkertijd kan ik me niet voorstellen dat ik de enige ben die hier tegenaan loopt. Dus dacht het toch uit te vragen. Vind het ongezellig als hij voor zo'n lange tijd niet naar buiten kan kijken. Want als hij ouder wordt, zal hij in een stoel gaan waar de onderstellen juiste lager worden. Dank voor het meedenken!
Zou ik ook denken. Vreemd genoeg kom ik er nauwelijks iets over tegen als ik daarop Google. Alleen de officiële veiligheid zaken.
Wat ik wel heb gevonden is, dat wanneer de stoel in het midden staat, hij bij sommige auto's net wat hoger staat. En de kijkhoek wat beter is, doordat de stoel verder van het raam staat, blokkeert de onderrand van het raam het zicht niet. Maar ja, dan zie nog steeds vooral lucht.

Terug
Bovenaan