Beste ouders,

Ik kom graag in contact met ouders waar hun kinderen het huis uit zijn en last hebben van het Lege Nest Syndroom. Ik ben benieuwd waar iedereen tegenaan loopt en wat bij ouders helpt om het lege gevoel tegen te gaan?

Ik kom graag in contact!
Hoi, heb je nog behoefte aan ouders die hier last van hebben of ben je al voorzien?:) Hartelijke groet, Bianca

Hallo. Ik ben Robert. Een vader van 58. Alles kwam opeens in een stroomversnelling. Afgelopen maandag ging mijn oudste het huis uit en, geloof het of niet, woensdag mijn jongste. Kamertjes ineens totaal leeg, geen kinderkamer meer waar ze 21 en 24 jaar geslapen en gespeeld hebben. Abrupt voorbij. Ik wist dat ik het moeilijk zou gaan maar zo erg... sinds woensdag weet ik me geen raadt meer. Intens verdriet, een diep gat, slaap nagenoeg niet, heel emotioneel. De pijn en verdriet voelt zelfs nog erger dan bij iemand verliezen. Ik werk ook 4 dgn in de week thuis dus altijd, elke dag de dingetjes doen samen. ALLES. En nu... ineens voorbij. Net of ze niet boven geslapen en gewoond hebben. Hun kamertjes waren een oase van rust voor mij. Nu wil ik er niet naar binnen. Beneden voelt de huiskamer, de huiskamer niet meer zonder hun spulletjes en zo. Ik mis ze enorm. Ze zullen hier nooit meer wonen. Begrijp me goed... het is alleen maar gezond en normaal dat ze het huis verlaten. Ik ben oprecht blij voor ze want hun eigen leven start nu. Maar ik voel die strijd in mijn lichaam. Ik wil ze thuis, zoals vroeger. Ik ben getrouwd en woon met een hele lieve vrouw. Hun moeder. Zij heeft het ook moeilijk maar kan het beter nuanceren omdat ze blij voor de kids is en dat geeft haar minder verdriet. Mijn dochters wonen beide op 5 min afstand in hun eigen woning. Dus ze zijn 'om de hoek'. Weet ik. Besef ik me... maar toch. Niet veilig onder mijn dak. Ik ben volkomen van slag. Ik weet het even niet meer. Sorry.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan