Ervaring met volledig AR bij verborgen reflux, tips?

Hallo allemaal,

Onze zoon is nu 39 dagen oud en heeft verborgen reflux. We zijn begonnen met 1 AR (anti-reflux voeding), en hebben dit langzaam opgebouwd tot nu volledig AR. Helaas merken we dat de reflux niet minder wordt; het lijkt zelfs erger te zijn geworden.

Vandaag is dag 4 dat hij volledig AR krijgt. De eerste paar dagen leek het nog redelijk te gaan: hij sliep ‘s avonds beter, kwam om de 3 uur in plaats van om de 2 uur en soms zelfs om de 4 uur. Nu wordt hij echter gillend wakker en moet hij meteen drinken. Overdag is hij veel onrustiger, maakt meer smakkende geluiden en slaapt soms maar 20 minuten achter elkaar.

We vragen ons af: heeft iemand ervaring met volledig AR voeding bij een baby met verborgen reflux? Zou dit normaal kunnen zijn of is het een teken dat het niet goed werkt?

Wij zijn van plan maandag de huisarts te bellen voor eventuele medicatie en misschien weer terug te gaan naar normale voeding, want het breekt ons hart om hem zo te zien lijden.

Alle ervaringen of tips zijn welkom!

De darmpjes van je baby hebben 2 weken nodig om zich aan te passen aan de nieuwe voeding.

Is de ontlasting nog wel goed? AR voeding is een beetje ingedikt, wat tot verstopping kan leiden. En een verstopping kan ook problemen veroorzaken.
(Ik ben geen dokter.)

AR is naar mijn weten standaard voeding waaraan johannesbroodpitmeel is toegevoegd. Verstopping ligt wel op de loer. Daarbij duurt het even voordat de slokdarm is hersteld van de irritatie dat het maagzuur heeft veroorzaakt. Ook maagzuurremmers hebben dat niet meteen opgelost.

De darmpjes van je baby hebben 2 weken nodig om zich aan te passen aan de nieuwe voeding.

Is de ontlasting nog wel goed? AR voeding is een beetje ingedikt, wat tot verstopping kan leiden. En een verstopping kan ook problemen veroorzaken.
(Ik ben geen dokter.)
Hi, wij zijn al sinds 30 sep bezig met AR was ik vergeten te melden. Hij poept elke dag en zijn ontlasting is zacht.

AR is naar mijn weten standaard voeding waaraan johannesbroodpitmeel is toegevoegd. Verstopping ligt wel op de loer. Daarbij duurt het even voordat de slokdarm is hersteld van de irritatie dat het maagzuur heeft veroorzaakt. Ook maagzuurremmers hebben dat niet meteen opgelost.
Klopt, maar voor ons is het experimenteren met voeding hem niet. Met medicatie weten we dat het probleem word aangepakt dat id het meer

Terug
Bovenaan