Vocht vasthouden 7 weken na bevalling

Hallo,

ik vroeg me af of het normaal is om na 6/7 weken vocht vast te houden in je voeten. Ik ben 24 april bevallen en had aan het einde van de zwangerschap natuurlijk opgezwollen enkels en voeten, na de bevalling in de kraamweek was dat een stuk minder en zo goed als weg. Nu inmiddels zo’n 7/8 weken verder en beginnen mijn voeten weer heel erg veel vocht vast te houden. Is dit normaal? Kennen meerdere vrouwen dit?

Groetjes, Sarah

Hallo,

ik vroeg me af of het normaal is om na 6/7 weken vocht vast te houden in je voeten. Ik ben 24 april bevallen en had aan het einde van de zwangerschap natuurlijk opgezwollen enkels en voeten, na de bevalling in de kraamweek was dat een stuk minder en zo goed als weg. Nu inmiddels zo’n 7/8 weken verder en beginnen mijn voeten weer heel erg veel vocht vast te houden. Is dit normaal? Kennen meerdere vrouwen dit?

Groetjes, Sarah

Hoi het zal inmiddels wel weg zijn, de vocht. Ik zelf was bevallen in september 2023 ook ik heb zeker 2 maanden last gehad van vocht vast houden met name in de voeten. Ik had contact met mijn verloskundige over gehad. Bloeddruk alles was goed. Ze zei dat het vanzelf wel weg zou gaan. Had mij daarna ook niet meer druk om gemaakt. Ineens zag ik dat het inderdaad weg was.

Terug
Bovenaan