Tips en herkenning gezocht, slapen en BV

Onze dreumes van 14 maanden slaapt altijd al slecht. Ze heeft vanaf het begin nooit langer dan drie uur doorgeslapen.

Wanneer ik haar naar bed brengen laat ik haar aan de borst tin slaap vallen, we hebben al van alles geprobeerd. Maar wanneer ik het probeer zonder borst dan valt ze pas met anderhalf uur in slaap, hoe moe ze ook is.

Nu vind ik keet probleem nog niet zo om haar met de borst in slaap te laten vallen. Alleen in de nacht wil ze ook constant de borst. Ik kan haar niet eens meer naast me neerleggen dan begint ze direct in haar slaap te huilen en zoeken.

Ik heb al heel veel pogingen geprobeerd om iets anders dan de borst aan te bieden maar iedere keer blijft ze zolang doorgaan dat we zo drie uur lang wakker zijn, daarna komt ze met een uur gewoon weer.

Ik zit op dit moment echt er even doorheen, niets voelt meer goed en ik heb echt behoefte aan even wat meer slaap.

M'n partner iets laten doen is niet echt een optie, al vaak geprobeerd en die heeft gewoon het geduld niet waardoor het vooral op mij aankomt.

Zijn er meer babys waarbij de baby zo afhankelijk is van de borst, hoe doen jullie dit en wat is hetgeen wat bij jullie gewerkt heeft?

Klinkt als slaap associatie. Soms zit er niks anders op dat doorbijten en de borst in de nacht afleren. Heb je dat al enige tijd achter elkaar geprobeerd. Wel weer een aanslag op je nachtrust maar hopelijk is dat dan tijdelijk. En sowieso het in slaap vallen met de borst afleren voor je de nacht ingaat. Speen al geprobeerd? Sorry niet hele concrete tips.

Dat je partner het niet aankan vind ik een beetje makkelijk. Aan geduldig zijn werken lijkt me… want dat zal hij in andere latere situaties met jullie kind ook moeten kunnen.beetje gek dat alles nu dan op jouw terecht komt.

Ik vermoed dat het makkelijker zal zijn de borst af te leren 's nachts, als de dreumes naar eigen bed gaat.
Net als dat sommige baby's eerder de fles accepteren als het de bv/hormonen van mama niet kan ruiken en mama niet in beeld heeft.
Als jij een lekkere slagroomtaart op je nachtkastje had, zou je dan niet die liever opeten en later slapen? (Als je niet zo dol bent op slagroomtaart, mag je dat uiteraard inwisselen voor iets waar je wel dol op bent.)

Ja ik begrijp ook dat het een slaap associatie geworden is. Vervelende is, ik zie gewoon echt geen uitweg meer. Ze heeft zo'n sterke wil. Ze blijft als ze moet zo drie uur lang huilen, als ze dan eindelijk weer slaapt dan begint hetzelfde redelijk gewoon een uur later weer.

Hebben idd ook speen geprobeerd, eerste 6 maanden pakte ze die maar nadat de eerste tandjes kwamen wilde ze er niets meer van weten.
Ook geprobeerd te stoppen met de borst, maar dat huilen ging echt door merg en been.

Stomme is bij de opvang kan ze wel zonder borst in slaap vallen en bij mij doet ze er echt alles aan om niet in slaap te vallen.

Ik heb mijn beide kinderen tot 2 jaar 's nachts borstvoeding gegeven. Tot die tijd sliep iedereen het beste als ik ze gewoon voedde in de nacht. Ze lagen naast mij, in de co-sleeper of in ons bed, en ik werd nauwelijks wakker om ze te voeden. Voor ons werkte dat het beste. Bij beide ben ik met 2 jaar gestopt met nachtvoedingen. Bij de oudste omdat ik zwanger was van de jongste en er geen melk meer was en ze de hele nacht aan de borst lag, met de jongste omdat ik er toen wel klaar mee was. Beide keren een moment gekozen dat ik wat beter om kon gaan met weinig slaap, en toen standvastig gebleven. De borsten slapen, in de ochtend mag je weer drinken. 2 of 3 slechte nachten gehad, daarna werd het geaccepteerd. Overigens gingen ze geen van beide echt beter slapen daarna, dat kwam pas later.

Ik lees ook dat het bij de opvang prima lukt. Dus eigenlijk komt het er op neer dat je borsten (plat gezegd) het probleem zijn.

Dat je man niet genoeg geduld heeft mag hij dan nu maar mee gaan oefenen. Je bent samen ouders en verantwoordelijk voor jullie kindje en elkaar. Ik zou zeggen geef de kleine een kus en een knuffel voor het slapen en laat je man het naar bed brengen in het eigen bedje doen.

Ja dat is dan echt wel even pittig, maar klinkt als de enige oplossing.
Want in jullie bed ruikt je kindje jou en dan begin je weer.

Afbouwen kan natuurlijk ook, dus eerst je man naar bed laten brengen in jullie bed. Als dat goed gaat overstappen op eigen bed.

Succes en ik hoop dat het lukt!

Terug
Bovenaan