Hoe leg je uit wat echt of nep is met al die AI-filmpjes?

Hoi allemaal,

Ik zag laatst een paar AI-filmpjes voorbij komen — onder andere met Sinterklaas — en ik was echt verbaasd over hoe echt die er inmiddels uitzien .Het zette me aan het denken: hoe gaan jullie hiermee om als ouders?
  • Laten jullie je kinderen zulke filmpjes zien, of houden jullie het liever bij de "echte" Sinterklaas?
  • En hoe leg je uit wat echt of nep is, zeker als ze nog jong zijn?

Ben benieuwd hoe anderen hierover denken!

Eigenlijk leg ik dat, nu mijn kind nog jong is, niet zozeer uit. Maar vertel ik het erbij, bij sprookjesfiguren of zeer onwaarschijnlijke zaken.
Bij Sinterklaas laat ik het onderwerp, echt of niet echt, rusten tot ernaar gevraagd wordt.
Wij laten geen nep boodschappen van Sinterklaas maken.

Ja goed punt, dat is doorgaans hoe wij het ook aanpakken. We laten het onderwerp meestal wat rusten tot ze er zelf over beginnen. Als er vragen komen, vragen we vaak eerst hoe ze zelf denken dat het werkt en haken daarop aan.

Tot op heden hebben wij ook nog geen nep boodschappen van Sinterklaas laten maken, maar als ik zie hoe echt ze al worden zit ik er wel aan te denken om het eens uit te proberen. b.v. niet steeds met vieze schoenen naar binnen lopen of vanavond mogen jullie je schoentje zetten. Nagoed, het duurt nog even voor het zover is;)

Terug
Bovenaan