Moeite met poepen

Sorry, waarschijnlijk niet het favoriete onderwerp maar ik vraag hulp. Ik had van het weekend bloed bij het poepen. Ik was even in de war en was bang dat we het kindje verloren hadden maar dat zit er nog.

Hebben meer mensen dat? Ik merk dat ik heel gassig ben en dat het langzaam gaat met de ontlasting. Hierdoor wordt het hard. Ik ga vandaag even bellen met de huisarts maar heeft iemand tips? Naast vezels eten?

Wandelen en traplopen helpen ook om de stoelgang weer wat op gang te krijgen.

Na de zwangerschap merkte ik dat de mama care (tube schapenvet) die voor op de tepels verkocht wordt, ook heel goed werkt om de ontlasting minder pijnlijk te maken. Beter dan zinkzalf in mijn geval.
(Poepgat insmeren voor je gaat poepen.)

Hoi hoi, ik heb ook sneller last van obstipatie, maar met wat beweging en voldoende drinken neemt het alweer gauw af. Ik heb ook roosvicee laxo in huis gehaald voor de zekerheid! Hier las ik goede verhalen over om het wat soepeler te maken

Als er rood bloed bij je ontlasting zat kan het misschien komen doordat je ontlasting hard is dat het van onderen gewoon een beetje kwetsbaar is en iets van een klein scheurtje/wondje veroorzaakt of eventueel aambeien. Als je ontlasting niet zwart is hoef je je geen zorgen te maken, maar bellen kan nooit kwaad!! Succes

Terug
Bovenaan