Borstvoeding afbouwen

Hallo,

Mijn baby is bijna 4 maanden en ik wil nu de borstvoeding gaan afbouwen. Alleen komt de kleine soms 6 en soms 7 keer per dag. Hierdoor weet ik niet goed hoe ik het beste voedingen af kan bouwen.
Hoe hebben jullie dit gedaan?
Alleen graag reactie als je baby ook niet heel regelmatig was.

1 voeding per keer laten vallen en vervangen voor flesvoeding. Van het schema van het cb kan je uiteraard de tijden gewoon negeren en het principe volgen.
Wanneer je geen stuwing meer hebt van de voeding die je hebt laten vallen, kan je de volgende laten vallen.

Borstvoeding is niet alleen voeding, maar ook knuffelen en huid op huid contact. Dus wanneer je overgaat op het flesje, probeer wel je baby wat extra te knuffelen tussen door.

Ja ik ben dus nu 1 voeding eruit aan het halen alleen lastige is dat ze soms dus 7 voedingen heeft en soms 6 maar daardoor weet ik niet wat ik het beste kan doen qua schema volgen. Dus als ik 1 voeding weglaat hou je dan het 6 voedingen schema aan of het 7 voedingen?
1 voeding per keer laten vallen en vervangen voor flesvoeding. Van het schema van het cb kan je uiteraard de tijden gewoon negeren en het principe volgen.
Wanneer je geen stuwing meer hebt van de voeding die je hebt laten vallen, kan je de volgende laten vallen.

Borstvoeding is niet alleen voeding, maar ook knuffelen en huid op huid contact. Dus wanneer je overgaat op het flesje, probeer wel je baby wat extra te knuffelen tussen door.

Dan zorg je dat je 1x per dag een flesje geeft. Op bij benadering dezelfde tijd. Dan merk je vanzelf hoeveel gewone voedingen de baby daaromheen nog nodig heeft.

Als het met je borsten goed gaat om 1 volledige voeding te vervangen voor een fles, kan je op een ander moment van de dag ook een fles moment invoeren.
Dus niet meteen twee flessen achter elkaar, laat er een borstvoeding tussen zitten.
Zolang je borsten nog wel stuwing hebben, kan je het met de hand een beetje afkolven, dit is van belang om borstontsteking te voorkomen.

Terug
Bovenaan