Mag je McDonald's eten?

Hallo mama's,

Ik zit nu in mijn 2de trimester en heb zin in dingen dat ik hiervoor heel lang niet meer heb gehad. Zoals chinees, ligapap, brintapap, beschuitenpap, chinees, harde worst, cheverlaat worst, salami, wentelteefjes met bruine basterdsuiker en McDonald's. Behalve de worst heb ik dit met mijn eerste zwangerschap niet gehad. Ik heb zelfs de Chinees en McDonald's vermeden omdat het afgeraden werdt en geen moeite meegehad. Nu heb ik juist wel veel zin er in. Ik overweeg om de Chinees (bami, etc) uit de winkel te halen.

Zou McDonald's echt zo slecht zijn? Ik wil ook geen enkele risico nemen.

Wat vinden jullie?

behalve dat mcdonalds alles behalve voedzaam is, is er geen reden om dit als zwangere niet te eten. Jij en je baby krijgen er niks van. Bij twijfel check de Zwangerhap. Enige waar je hoeft te kijken of je iets veilig kunt eten tijdens een zwangerschap

Ik zou me eerder zorgen maken of bij wentelteefjes de ei goed gaar is.
McDonalds heeft een zeer hoge voedselveiligheid standaard.

En gedroogde worsten zijn meestal niet verhit, dus rauw vlees.

Chinees eten wordt afgeraden? Door wie dan? Klinkt onlogisch omdat Chinees eten heel divers is en als geheel echt niet afgeraden wordt. Bami is trouwens niet Chinees. Hetzelfde voor McDonald's wordt als geheel helemaal niet afgeraden. Hoe kom je daarbij?

Ik adviseer je de app van het Voedingscentrum te downloaden. Daar staan de actuele adviezen in. Meer bronnen heb je niet nodig. Je hebt jezelf onnodig veel ontzegd.

Chinees eten wordt afgeraden? Door wie dan? Klinkt onlogisch omdat Chinees eten heel divers is en als geheel echt niet afgeraden wordt. Bami is trouwens niet Chinees. Hetzelfde voor McDonald's wordt als geheel helemaal niet afgeraden. Hoe kom je daarbij?

Ik adviseer je de app van het Voedingscentrum te downloaden. Daar staan de actuele adviezen in. Meer bronnen heb je niet nodig. Je hebt jezelf onnodig veel ontzegd.

Chinees staat er om bekend dat ze niet altijd hygiënisch werken. Een vriendin van mij heeft vroeger bij een Chinees zaak gewerkt en het was echt goor wat daar allemaal gebeurde. Dus ja daarom geloof ik wel dat de Chinees zaken niet altijd hygiënisch te werk gaan.

De app van voedingscentum kent heel veel dingen niet helaas. Ik gebruik die eigenlijk nooit.

Wat je wel en niet mag eten is eigenlijk gezond verstand gebruiken. Sowieso MAG je alles eten, er zijn genoeg mensen die heel hun zwangerschap rauwe vleeswaren of rauwe vis eten.

Het wordt echter afgeraden om rauw vlees, rauw ei, rauwe vis etc. te eten, vanwege de bacteriën die niet zijn gedood door gebrek aan verhitting. Uitgebakken chorizo is bijvoorbeeld weer geen probleem.

Eet je bij de McDonalds rauw vlees of rauwe vis? Nee. Je kan het gewoon eten. Ook in de sausjes zit geen rauw ei oid verwerkt.

Je kan altijd de ZwangerHap app raadplegen, maar gebruik vooral je gezonde verstand. Verhitting = doden van bacteriën = maakt het voedsel veiliger.

Terug
Bovenaan