Nieuw/onzeker

Hoi allemaal,
Afgelopen zondag een positieve zwangerschapstest gehad.
Erg blij, we hebben lang geprobeerd!

Ongeveer een week voor de test kreeg ik kramp die heb ik nog steeds.
Last van de darmen, alles is gevoelig. Sinds dinsdag avond bij het afvegen ook bruin/donker rood bloed.
Moet ook vaak naar de wc voor #2. Veel lucht.
Komt en gaat door de dag en nacht heen. Ook op verschillende plekken in de buik.

In verband met de algemene gezondheid ben ik al gekoppeld aan een gynaecoloog.
Via een e consult heb ik contact opgenomen. Ze zegt:
Kan er bij horen, kan ook betekenen dat het niet goed gaat.
Wachten tot de echo op 3 februari...

Alles is altijd al gevoelig daarom kan ik dit ook meer voelen, denk ik?

Ik zoek een beetje geruststelling. Nu is het nog veel te vroeg om mijn moeder in te lichten...

Ik ken het niet en kan helaas niet helpen. Wel zou ik willen zeggen. Heb je goed contact met je moeder? Je kan nog even afwachten anders zou je haar in kunnen lichten om er met haar over te praten. Ik heb mijn ouders wel eerder ingelicht want ik vind het fijn om met mijn moeder contact te hebben wanneer ik vragen heb.

In de meeste gevallen betekend bloed niks. Ook ik heb een korte bloeding gehad. Maar toen was ik wel 18 weken (nu 20 weken). Verloskundige gebeld en die vroeg heb je ook heftige buikpijn? Ik nee. Toen zei ze als het bloeden morgen niet gestopt is of je krijgt heftige buikpijn moest ik terug bellen. Het bloed was gelukkig na een aantal uurtjes gestopt.

Ik denk wel dat nr 2 meer te maken heeft met je hormonen, in je buik maken ze zich al klaar om je baarmoeder de ruimte te geven. Om het even zo makkelijk te vertellen.

Kun je niet je verloskundige bellen? Ik had in het begin ook heel veel buikpijn en de zwangerschaps test bleef steeds negatief. Uiteindelijk wel positief maar door de buikpijn mocht ik eerder komen. 6 weken mocht ik komen. Ik was toen al wel 4 weken.

Wat de gynaecoloog zegt: het kan erbij horen en het kan ook een teken zijn dat het niet goed gaat. Moeilijk te zeggen. Maar wel heel frustrerend want je wil gewoon duidelijkheid natuurlijk.

Probeer van het positieve uit te gaan, zolang je geen echte kramp icm bloedverlies a la menstruatie hebt. Een beetje bloed kan, ook meerdere dagen/weken, zeker als je darmen goed rommelen. Kramp is ook normaal, alles is nu aan het rekken.

En ondertussen de langzame dagen aftellen naar 3 feb. Ik duim voor een positieve echo!

Wat spannend zeg!

Ik herken je verhaal heel goed. Ik heb op het begin een paar keer bloed gehad, maar ook erge last van mijn darmen. Omdat ik al vroeg wist dat ik zwanger was, moest ik ook langer wachten tot ik een duidelijke echo had. Vanaf 8 tot ong 11 weken had ik constant bloedverlies. Uiteindelijk lag het aan mijn placenta.

Het kan goed gaan, maar ook fout. Ik wens je het allerbeste. Zo spannend, de eerste weken. We hadden om deze reden onze ouders ook eerder ingelicht en dat was fijn. Misschien kun je een moeder/zus/vriendin in vertrouwen nemen. Maar je mag mij ook gerust berichten

Bedankt voor jullie reacties, erg lief.

Hoogst waarschijnlijk is het de darmen. Veel kramp en veel lucht.

Vanmorgen heb ik opnieuw een test gedaan, die was gelukkig positief.

Wat kruipen die dagen voorbij...

Terug
Bovenaan