Pijnlijke bekken

Hallo,

Bij mijn eerste zwangerschap had ik last van mijn heupen, voornamelijk rechts. Na de bevalling is dit gebleven. Ik kon moeilijk lopen. Het trok door tot mijn voet waardoor ik eerst een verkeerde "diagnose " kreeg. Namelijk hielspoor. Toen ik na een aantal weken geen verbetering merkte en aangaf bij de fysio heeft ze mij door gestuurd naar haar baas om verder onderzoek te doen. Uiteindelijk kwam ernstige bekkeninstabiliteit uit.

Bijna 2 jaar heeft dat geduurd. Uiteindelijk ben ik overgestapt naar een andere praktijk en fysio. Deze gaf mij andere oefeningen en tips met sporten. Binnen 2 weken merkte ik verbetering en daarna zelfs over. Toen hadden wij ook besloten om voor een 2de te gaan. Ik ben nu 27 weken zwanger en heb aan beide heupen pijn maar sinds kort ook de bekken. Dat had ik bij de eerste niet. Ik sport nog steeds en gebruik nog steeds het advies verder doe ik ook 3x op een dag de oefeningen nog.

Wie herkend dit ook en hoe is het bij jou gegaan? Ik ben ook erg bang dat de bevalling dan extra pijnlijk is ivm met de bekken. Omdat ik nog sport en de oefeningen doe, begrijp ik niet dat ik toch zo'n pijn heb. Ook breng ik 2 ochtenden in de week mijn zoontje bewust met de fietst naar de peuterspeelzaal. Zelf heb ik het idee dat wandelen de boel verergerd.

En ik moet straks nog 2 maanden!
Wie herkend het en kan mij tips geven.

Bedankt!

Bij mij heeft de osteopaat dit verholpen, na de zwangerschap. Bleek dat mijn bekken scheef stonden.
Het is bij een osteopaat wel belangrijk te checken of hij/zij gediplomeerd is, want het is geen beschermde titel.

Ik dacht dat fietsen niet goed was, voor de heupen, maar ik kan me vergissen. Bespreek het vooral met je verloskundige en je fysiotherapeut.

Bij mij heeft de osteopaat dit verholpen, na de zwangerschap. Bleek dat mijn bekken scheef stonden.
Het is bij een osteopaat wel belangrijk te checken of hij/zij gediplomeerd is, want het is geen beschermde titel.

Ik dacht dat fietsen niet goed was, voor de heupen, maar ik kan me vergissen. Bespreek het vooral met je verloskundige en je fysiotherapeut.
Bedankt voor je reactie. Toen ik na mijn eerste last had van mijn heupen. Moest ik veel lopen zei ze. Dat heb gedaan en werdt alleen maar erger dan beter. Toen ik dat aangaf zei de fysio dan kun je beter fietsen. Bij mij komt het omdat de ene been iets korter is dan de ander. Maar een paar centimeter verschil daardoor wel scheef sta met de bekken. Ik heb besproken met mijn verloskundige zij zei dat ik de oefeningen gewoon moet doen, meer kon ik of de fysio toch niet doen en na de bevalling kijken hoe het dan gaat.

Ik zal de osteopaat in mijn gedachte houden voor na mijn bevalling.

Bedankt voor je reactie. Toen ik na mijn eerste last had van mijn heupen. Moest ik veel lopen zei ze. Dat heb gedaan en werdt alleen maar erger dan beter. Toen ik dat aangaf zei de fysio dan kun je beter fietsen. Bij mij komt het omdat de ene been iets korter is dan de ander. Maar een paar centimeter verschil daardoor wel scheef sta met de bekken. Ik heb besproken met mijn verloskundige zij zei dat ik de oefeningen gewoon moet doen, meer kon ik of de fysio toch niet doen en na de bevalling kijken hoe het dan gaat.

Ik zal de osteopaat in mijn gedachte houden voor na mijn bevalling.
Even los van zwangerschap, in principe kan een verschil in beenlengte gecorrigeerd worden met speciale schoenen. Nou heb ik geen idee in hoeverre ze aan het aanmeten daarvan beginnen bij iemand die zwanger is, en waarbij het lichaam dus veranderd.
Bij mijn vader helpt het tegen steeds terugkerend knieblessures, die uiteindelijk veroorzaakt bleken door een verschil in beenlengte.

Dit herken ik helaas ook. Ondanks oefeningen en blijven bewegen kreeg ik tijdens mijn zwangerschap toch meer bekkenpijn. Wandelen maakte het bij mij ook erger.

Soms kun je er gewoon weinig aan doen, die hormonen doen ook veel met je lichaam. Misschien toch nog even met je fysio meekijken of iets aangepast kan worden.

Sterkte, die laatste weken kunnen echt pittig zijn

Dit herken ik helaas ook. Ondanks oefeningen en blijven bewegen kreeg ik tijdens mijn zwangerschap toch meer bekkenpijn. Wandelen maakte het bij mij ook erger.

Soms kun je er gewoon weinig aan doen, die hormonen doen ook veel met je lichaam. Misschien toch nog even met je fysio meekijken of iets aangepast kan worden.

Sterkte, die laatste weken kunnen echt pittig zijn
Hoe ging het bij jou na de zwangerschap?

Terug
Bovenaan