44 jaar en partner 60 jaar proberen zwanger te worden

Ik ben 44 jaar en heb inmiddels meer dan 15 jaar mirena spiraal gehad. Werd daardoor ook niet meer ongesteld. Sinds 1 maart spiraal verwijderd. Wij willen graag zo snel mogelijk gaan voor een kind. Manlief is 60. We zijn 2 jaar samen. Ik ben even benieuwd of er mensen zijn die ook bewust op latere leeftijd kinderen hebben genomen en hoe dat is gegaan in combinatie met.mirena spiraal. We willen eerst op een natuurlijke manier proberen.

Helaas is het niet alleen zo dat de kans om zwanger te worden afneemt naarmate je ouder bent. Maar de kans op afwijkingen bij je kind wordt ook groter. Zowel van vaders kant als moeders kant op jullie leeftijd. Er is natuurlijk ook een kans dat het allemaal wel helemaal goed gaat. Maar persoonlijk zou ik daar niet op willen gokken.

Zie onderstaande artikelen:

Ik ben het eens met de vorige reactie. Ik ken een paar vrouwen van in de veertig die op natuurlijke wijze zwanger zijn geraakt, hoewel hun partners jonger waren. Op jouw leeftijd wordt meestal aangeraden om het eerst ongeveer zes maanden op natuurlijke wijze te proberen, en als je dan niet zwanger raakt, kun je overwegen om je te laten onderzoeken.

Er zijn ook een aantal zeer nuttige bronnen voor vrouwen op gevorderde leeftijd op MyIVFAnswers, en met name op Fertility Road. Ik hoop dat dit helpt – ik duim voor je!

• Leuk
Waarderingen: Shar
Dank voor jullie reacties, ik begrijp.het. ik heb momenteel 2 vriendinnen die in verwachting zijn. Een van 47 en de ander 43. Gelukkig gaat het bij allebei allemaal goed. Onze kinderwens is erg aanwezig en we gaan ervoor. Ik was alleen erg benieuwd of hier ook vrouwen zijn die op deze leeftijd moeder zijn geworden.

Terug
Bovenaan