Baby 9,5 maand weigert flessen

Hallo,

Ik zit een beetje met m’n handen in het haar om mijn dochtertje van 9,5 maanden oud. Vanaf haar geboorte is het al een slechte melkdrinker geweest en zelfs al via de kinderarts naar de logopedist geweest maar er is medisch niks aan de hand. Ze drinkt gewoon minder dan andere kindjes maar groeit gewoon goed. Tot 2,5 week geleden dronk ze gewoon prima 3 a 4 flessen van 150+5 en liet daar meestal ook flink van staan en daarnaast nam ze haar fruithapjes en een paar hapjes maaltijdpotje ‘s avonds, allemaal prima. Maar nu weigert ze de flessen compleet. Als ze de fles al ziet wordt ze onrustig en huilerig en wil de fles niet eens meer aannemen. Krijg er geen slok meer in, ook in een tuitbeker drinkt ze het niet. Water wel maar als ze proeft dat het melk is, weigert ze meteen. We hebben al een ander soort melk geprobeerd maar ook dit weigert ze. Ook als ik er pap van maak wil ze niet. Brood wil ze niet eten en zo een stuk fruit ook niet, dus ze leeft nu op water, fruithapjes en een klein beetje maaltijdpotje maar weet niet meer hoe ik dit nu ga oplossen.. cb heb ik niks aan, die zeggen ja mevrouw uw baby moet gewoon flessen melk blijven drinken…. Ja oké maar hoe dan als ze alles weigert? Kan het moeilijk gaan dwangvoeden..

Iemand een tip? Of hoe ik er meer eten in krijg?

Naar de huisarts gaan, voor een doorverwijzing naar een diëtist. Die kan meekijken en eventueel speciale voeding voorschrijven.

Misschien dat de melk een keer slecht was, dat ze daarom nu een aversie heeft?

Eet ze wel yoghurt en kaas? Of vla?

Op welke manier reageert ze? Ik snap dat ze weigert. Maar wordt ze boos of verdrietig? Je geeft aan dat ze al bij de kinderarts is geweest. Kan je die weer contacten?

Kan je de maaltijden uitbreiden? Zodat ze daar voldoende uit haalt?

Geitenmelk proberen?

Hoe bied je haar water aan? Een beker? Kan daar de melk in?

Geitenmelk en andere merken al geprobeerd. Als ze de fles ziet wordt ze boos/verdrietig en weigert te drinken. In een tuitbeker drinkt ze water maar als ik daar melk in doe en ze proeft het, weigert ze verder te drinken en weigert dan de rest van de dag de tuitbeker helemaal

Yoghurt eet ze wel

Met 9,5 maanden kan de baby dacht ik een heel eind over op vast voedsel. Dus ik zou gewoon verder gaan met yoghurt i.p.v. melk.

Mijn moeder verteld weleens, dat ik zodra ik met 9 maanden geen borstvoeding meer kreeg, ik met 9 maanden normale melk bij het eten kreeg. Tegenwoordig mag dat pas vanaf 1 jaar, vanwege de hoeveelheid lactose. Yoghurt is nog wat gezonder dacht ik.

Cb weet een hoop, maar als je er daar niet mee uitkomt kan je echt gewoon terecht bij de huisarts.

Terug
Bovenaan