Blijft partner slapen in ziekenhuis bij 2e keizersnede

Binnenkort staat onze keizersnede gepland voor ons tweede kindje. Bij de eerste is mijn man 2 nachten blijven slapen op zo'n stretcher bed en knieën we na 3 dagen met z'n drieën naar huis. Hij heeft toen wel beroerd geslapen op dat ding maar kin me helpen met de nachten aangezien ik nog niets mocht. De verpleegkundigen prezen hem voor zijn inzet snachts maar gaven ook aan dat hij kon blijven dlaoen omdat zij mij ook konden helpen.

Nu is de situatie natuurlijk anders. We hebben al een dochter van 4 en we willen haar week niet volledig op z'n kop zetten dus geeft mijn man nu al aan dat hij thuis wil eten en slapen. We hebben een oppas oma achter de hand die ook heeft aangeboden bij onze dochter te blijven.

Ik merk dat ik ermee worstel. Aan de ene kant lijkt het me goed als hij thuis is bij onze dochter. Anderzijds weet ik niet hoe ik me voel als ik straks "alleen" en hulpbehoevend achter blijf. Zou het fijn vinden als hij in ieder geval de eerste nacht kan blijven.

Hebben jullie ervaringen of tips waarmee ik het gesprek kan opengooien

Vraag aan het ziekenhuis hoe en wat. Alleen dan heb je het juiste antwoord. In het ziekenhuis waar ik beviel, bleven partners niet slapen maar er was wel 24/7 verpleging aanwezig om je te helpen. Dus van hulpbehoevend achterblijven is geen sprake.

Ik had na mijn bevalling een prima nacht in het ziekenhuis. Het personeel een drukknopje weg. Ondertussen liepen we wel de eerste nacht op adrenaline of zoiets. In ieder geval sliepen we beide hoe dan ook weinig die eerste nacht. Dus dan kan ik me goed voorstellen dat je je met name de eerste nacht eenzaam zou voelen zonder partner.
Mijn advies: neem oma's aanbod aan voor de eerste nacht, dan kan je daarna altijd nog verder kijken.

Neem eventueel zelf een wat aangenamer luchtbed mee, als jullie die hebben of kunnen lenen.

Vraag aan het ziekenhuis hoe en wat. Alleen dan heb je het juiste antwoord. In het ziekenhuis waar ik beviel, bleven partners niet slapen maar er was wel 24/7 verpleging aanwezig om je te helpen. Dus van hulpbehoevend achterblijven is geen sprake.
Bij ons mag het wel. Sterker nog, bij de kamers waar je komt te liggen na een geplande keizersnede staat standaard een partnerbed op de kamer. En tuurlijk heb je nog lieve verpleging om je heen maar voelde toen ook wel als een fijne bubbel met z'n drieën. Al is die bubbel toch anders omdat we nu niet meer met z'n drieën zijn maar met z'n vieren

Terug
Bovenaan