Tweeling huilt bij slapengaan - hoe doe ik dit alleen?

Vooral gericht aan tweelingouders, maar fijn als iedereen meedenkt!

Onze tweeling (j/m) is gecorrigeerd 11 weken oud. We hadden altijd 1 goede slaper en 1 slechte, en dat was te doen in m’n eentje. Maar nu is het feest bij allebei. Elk slaapje is het krijsen, beide baby’s. Ze worden pas kalm als ik ze vasthoud (wat ik snap, want je bent een baby en wil geborgenheid). Maar de realiteit is dat ik vaak alleen ben en ze te zwaar zijn om allebei tegelijk te tillen. Het helpt ook niet, overigens, alleen als ik ze per stuk in mn armen houd, gaan ze slapen. En met beide baby’s op me liggen werkt ook niet. Eerst de 1 dan de ander? Dan gaat de ander krijsen waardoor de 1 niet gaat slapen. Eentje beneden laten helpt ook niet, dan gaat die huilen en ik wil ze niet alleen laten huilen. Soms komt een vriendin helpen, maar dat is dan voor 1 slaapje, eens per twee weken. Dat helpt niet structureel met vijf slaapjes per dag. Ik begin m’n verstand te verliezen . Iemand advies?

Nou veroorzaakt dat misschien ook weer andere problemen, maar mijn gedachte is, ze allebei op een ander tijdstip laten slapen. Dat betekent wel dat ze niet tegelijkertijd wakker zijn, dus dat je daar dan weer meer tijd aan kwijt bent.

Als bij je laten liggen minder goed werkt dan overeind vast houden, dan misschien op de bank, of op bed met kussens in de rig gaan zitten, met beide tegen je aan?

Allebei op andere tijdstippen laten slapen is helaas geen doen voor me, dan moet ik ze eigenlijk ook apart gaan voeden en dan ben ik elke seconde van de dag bezig, dat houd ik niet vol vrees ik (het is nu al zeer uitdagend )

Heb je al een tweeling draagzak overwogen, wel behoorlijk prijzig, die voor een tweeling.
Maar veel ouders zweren bij draagzakken om de baby te laten slapen.

Bij ons werkte draagzakken niet, lopen met de kinderwagen deed de truc. Wel heel veel tijd kwijt aan lopen waarna vervolgens na drie kwartier de baby alweer wakker was. 's avonds werkte dat helemaal niet, vanwege de straatlantaarns.
's avonds gebruikte ik de schommelstoel.

Op het kinderdagverblijf hadden ze een speciale zelf schommelende wieg, met slaapmuziekje en een hemeltje. Dat werkte ook super, maar is ook weer best duur.

Terug
Bovenaan