Onze baby van 20 weken slaapt in principe heel goed. Zij doet meestal 3 dutjes op een dag, slaapt totaal meestal 2.5 uur aan dutjes. Wij houden wakkertijden van 2 uur (al hoewel ik soms wel twijfel of dit voor haar niet gewoon te kort is) aan en letten op haar slaapsignalen. Zodra wij slaapsignalen zien of als zij 2 uur wakker is beginnen we aan ons ritueel, boekje kijken, luier, liedje zingen en naar bed. Dit ging een tijdje goed maar nu lijkt zij steeds een beetje voeding nodig te hebben voordat zij in slaap komt. Wij hebben het idee dat het meer de behoefte van sabbelen is, maar ze pakt geen speen...
Ik ben de borstvoeding langzaam aan het afbouwen en het valt ons wel op dat ze haar flessen vaak niet helemaal op drinkt, wij proberen het vaak een beetje te rekken maar alsnog houdt ze vaak wat over, en lijkt ze dit beetje vlak voor het slapen te willen.
Wij willen haar eigenlijk niet leren dat ze aan de fles in slaap valt maar als we de fles niet geven lijkt het haar niet te lukken. Iemand hier ervaring mee en tips voor ons?
Ik ben de borstvoeding langzaam aan het afbouwen en het valt ons wel op dat ze haar flessen vaak niet helemaal op drinkt, wij proberen het vaak een beetje te rekken maar alsnog houdt ze vaak wat over, en lijkt ze dit beetje vlak voor het slapen te willen.
Wij willen haar eigenlijk niet leren dat ze aan de fles in slaap valt maar als we de fles niet geven lijkt het haar niet te lukken. Iemand hier ervaring mee en tips voor ons?