Durf niet ziek te melden

Hi Dames,

Ik ben momenteel 11 weken zwanger.

En ik ben nog steeds super misselijk en heletijd kokhalzen en mijn bloeddruk is laag.

Ik ben momenteel niet in staat om te werken omdat ik mijn eigen zo ziek voel kwa fysiek en mentaal.

Alleen ik durf mijn eigen niet ziek te melden.
Iemand tips hoe ik het kan aanpakken?

🙁

Hoe moet jij je ziek melden? Manager bellen? Als je met griep in bed had gelegen, had jij je dan wel ziek gemeld? Hoe dan ook, pak die telefoon en meld je ziek. Je hoeft geen reden op te geven.

Gewoon ziekmelden inderdaad. Je hoeft geen reden te geven en je hoeft ook nog niet te vertellen dat je zwanger bent. Gun jezelf even wat rust.

Je kan het uiteindelijk wel vertellen.
Ik ben tijdens deze zwangerschap ook een paar keer ziek geweest (door medicatie om zwangerschapsvergiftiging te voorkomen). Mijn teamleider heeft toen wel gevraagd welke ziekmelding zwangerschapsgerelateerd was en welke niet. Zij zijn daar namelijk voor verzekerd en dan geven ze het gewoon aan bij het UWV. Mijn teamleider was er heel rustig onder, het hoort er nou eenmaal bij. Dus niet te druk om maken.

Ga nog wel even in gesprek met jouw verloskundige. Er bestaat ook medicatie tegen de extreme misselijkheid namelijk.

Voor de lage bloeddruk kan je op de ergste momenten een paar dropjes eten. De lage bloeddruk is goed voor de baby, dus niet te veel. Ik had mezelf gelimiteerd op 10 per dag. 3-5 bij de ochtendip. 3 bij de middagdip. Op slechte dagen de resterende tussendoor.
Bij mij zei de verloskundige alleen, een lage bloeddruk is goed voor de baby. Dat ik er beroerd van was, en niet goed kon werken vond ze volstrekt niet relevant. Dat drop bloeddruk verhogend werkt, kwam mijn schoonmoeder mee.

Zoals hierboven gezegd, tegen de zwangerschapsmisselijkheid kan medicatie voorgeschreven worden.

Terug
Bovenaan