Snachts heel veel huilen

Zijn er meer ouders die dit herkennen?

Mijn zoontje van 11 maanden word van de ongeveer 9 uur slaap soms wel 9, 10 of zelfs 11 keer wakker en dan begint hij ontzettend hard te huilen. Soms is hij bijna niet te troosten. Ik probeer hem rustig te krijgen met knuffelen, mijn hand op zijn hoofdje en over zijn ruggetje aaien, maar hij blijft maar huilen.

Overdag is hij vaak gewoon vrolijk. Maar elke nacht is het gewoon weer drama met hem…

Ik zit inmiddels echt met mijn handen in het haar. Zijn er ouders die dit herkennen? En wat hielp bij jullie uiteindelijk? ❤️

Weet je zeker dat hij 's nachts wakker wordt? Bij Night terrors kunnen de ogen open gaan, waardoor het lijkt alsof de baby wakker is. Maar als hij niet goed wakker is, is het heel moeilijk om te troosten.

Je zou een paar kristallen op zijn slaapkamer kunnen leggen. Een Rozenkwarts, Amethyst en een Bergkristal bijvoorbeeld. Kinderen kunnen goed reageren op de helende energie van een kristal. Leg de kristal op een veilige hoge plek, buiten bereik van baby. Bijvoorbeeld Amethyst op een hogere plank in de buurt van het bedje. Bergkristal in de vensterbank.

Laatst bewerkt:
Hoe gaan zijn dutjes? Slaapt hij dan wel rustig?
Slaapt hij op een eigen kamer of bij jullie? En hoe valt hij in slaap (zelfstandig, met jullie erbij of wiegend)?

Gekke vraag maar kan hij misschien honger hebben? Zeker als ze een groeispurt maken dan hebben mijn jongens ook in de nacht vaak trek. Groeipijn is ook echt en kunnen ze wakker van worden. Maar dat zijn wel vaak korte fases van een paar nachten of een week.

Hij is ook pas 11 maanden dus heeft papa en mama gewoon ook nog nodig in de nacht. Soms weet je het ook gewoon niet. Ik slaap wel eens op de kamer erbij op een logeermatrasje. Dan slapen we tenminste allemaal weer. Na een paar nachten als alles weer wat rustiger is, bouwen we dat af.

Terug
Bovenaan