Paniekaanvallen en als enige zorg voor baby.

hoi,

Ik vind dit best gek om te schrijven maar momenteel sta ik er voor de zorg voor mijn baby van 10 maanden helemaal alleen voor als jonge moeder. Ik heb voor mijn kindje moeten kiezen om apart te wonen. Tegelijkertijd heb ik al aantal maanden een paniekstoornis heb maar wel goede begeleiding bij krijg gelukkig. Met een kindje met verlatingsangst gebroken nachten en een niet al te groot vangnet wordt het me nu echt teveel. Soms zelfs als ik zo uitgeput ben dat ik denk kan ik dit nog wel aan. Nee ik geef niet op maar het is zoveel

Zijn er misschien meer mensen die iets soortgelijks hebben, tips hebben of evt een groep/ervaring hiervoor? En ja ik overleg alles met huisarts/coach en vraag zeker om hulp als het teveel wordt maar het is toch best wel een gekke situatie.

Laatst bewerkt:
Ik vind het helemaal niet vreemd. Ik vond het ook allemaal heel zwaar, en dan had ik wel een partner die me hielp.
Mijn man ging 1 avond per week voor zijn eigen moeder zorgen, en dan was het heel duidelijk merkbaar dat de baby zonder papa minder goed sliep.
De gebroken nachten, nooit tijd voor jezelf. Maar dat gaat echt ooit voorbij. Niet vandaag, niet morgen, maar het wordt wel beter. En dan krijg jij weer genoeg nachtrust. En genoeg nachtrust doet heel veel, voor hoe je je voelt. Bijt nog even door, en heb vertrouwen.

Hoi,
Toen mijn kindje net een jaar oud was heb ik ook een tijd veel alleen gezorgd voor mijn kindje. Ik kreeg paniek van het feit dat ik alleen voor hem moest zorgen. Mijn enige tip is om voor jezelf zorgen als prioriteit te gaan zien. Al is het om een keer per maand vrij te nemen en dan niet op te ruimen of iets zorgends te doen, maar om iets waar je van oplaadt te gaan doen (museum, koffie, wandelen bijvoorbeeld). Of in je dagelijkse routine de tijd te nemen om iets kleins voor jezelf te doen.
En vanaf het moment dat een kind een jaar oud is vond ik alles steeds makkelijker. Een kind leert dan zelf te staan en te praten, kan zeggen wat het nodig heeft. En voor je het weet maak je weer hele nachten en gaat jouw kindje naar school!
Het wordt echt vanzelf met de tijd een stukje makkelijker, hou je taai!

Kan je hulp krijgen van vrienden of familie? Niet perse als oppas, maar misschien willen ze wel eens voor je koken ofzo, of als ze toch om boodschappen gaan, ook jouw boodschappen halen. Iets wat voor hun misschien een kleine moeite is, maar jouw veel tijd/energie scheelt.

Wandelen in een groene omgeving is zowel fysiek als mentaal gezond voor je. En past al snel binnen goed voor je dreumes zorgen. Dus dat zou kunnen helpen.

Terug
Bovenaan