Voor marieke79.....

A

Anoniem

Guest
Hoi Marieke,

Jij gaat je laten opereren, laat je dan je baarmoeder weghalen of omhoog "takelen" ben namelijk errug benieuwd. Hoe erg is jouw verzakking als ik vragen mag.....?

Bij mij komt de vaginawand een klein beetje naar buiten.....
Jammer dat je hier weinig over hoort.... zelfs internet bied niet veel hulp.

Thanx alvast.

Groetjes, Angel  

Hoi Angel,

Bij mij is de baarmoeder en blaas verzakt en de voorwand komt naar voren.
De gyn heeft er een ring in gezet om het (tijdelijk) bij elkaar te houden.

Hoe erg het is? Ondanks dat de ring er in zit, heb ik iedere dag veel pijn in mijn buik, laat soms wat urine lopen (bij lachen, hoesten etc). Waar ik me zeer ongemakkelijk bijvoel. Toen de ring er nog niet in zat, voelde ik een "bal" bij de uiteinde van mijn vagina. Echt heel vreemd! Het probleemis ook dat ik met bekkenproblemen zit, die spieren zijn veel te slap en daardoor komt de boel er uit.

Bij een operatie laat ik de baarmoeder verwijderen na heel veel wikken en wegen hebben we dat besluit genomen. Lyanne is een blije en gezonde baby en daar moeten we tevreden mee zijn. Daarbij komt ook dat mij is afgeraden om aan een 2e te beginnen. Mijn lichaam zou dat niet meer aan kunnen, vooral mijn bekken niet en ik wil het risico niet lopen om in een rolstoel te komen.

Ik heb nu iedere week wel therapie, maar veel helpt het niet, mede door de verzakking. Als dat probleem is opgelost, moet het als een stuk beter gaan.

Denk goed na wat je wilt laten doen eventueel. Wij hebben helaas niet echt veel te kiezen.

Groetjes, Marieke

Hoi Marieke,

Bij mij is gelukkig mijn blaas niet verzakt en heb ik ook   (nog) geen last van lichte incontinentie maar die  "bal" voel ik wel....

De Gyn.heeft bij mij ook ooit een ring geplaatst maar die zakte op het moment dat ik het ziekenhuis verliet er weer uit, dus weer terug en daarna heb ik denk ik alle maten ringen wel gehad inclusief het doucheputje ( gesloten cup met gaatjes)    dus dat is voor mij verder geen optie meer..... heb nu gelukkig geen pijn eraan maar een sprintje trekken kan ik niet.... dus ook geen buikspier oefeningen.

Ik ben nu 36 jaar en aan de ene kant mag van mij de baarmoeder eruit maar ben erg bang voor de operatie en nasleep en eventuele gevolgen (overgang!!)

Jij hebt inderdaad geen keus, hoewel..... is het ophalen van je baarmoeder en blaas helemaal geen optie?????? Wanneer is het bedoeling dat je geopereerd wordt?

Nou meid, kinderen baren is een zegen zeggen de meeste mensen en je krijgt er zoveel voor terug maar het is jammer dat er soms ook nare gevolgen aan vast zitten en daar mag je volgens die zelfde mensen dan weer niet over klagen.....

Groetjes en succes,  

Angel

Hoi Angel,

Als ze de eierstokken wel laten zitten, kom je niet vervroegd in de overgang is mij verteld, dus daar hoef je niet bang voor ze zijn.

Ik heb ook een doucheputje, de eerste ring was te klein en zat erg vervelend. Net een mega-tampon die er niet ver genoeg in zat. Maar 1 doucheput maatje groter en deze blijft wel zitten.

Jij ook heel veel sterkte en succes!

Gr. Marieke

Hoi Marieke,

Bedankt voor je reactie, ik hoor graag van je als je geopereerd word en bent.
Niet alleen dan hoor,nu ook nog, maar ben heel erg benieuwd...

Groetjes, Angel

Terug
Bovenaan