Zoekresultaten

1. D

Peuter 's nachts klaarwakker

Onze peuter van 2,5 jaar wordt sinds een paar maanden met regelmaat in de nachts wakker. Het wisseld een beetje, soms gaat het een paar weken goed, en soms gebeurd het ineens een paar keer per week. Het is altijd rond een uur of 12 dat hij wakker wordt, huilt of roept dan om papa of mama. Hij...
  2. D

Erg veel afscheiding

Sinds de geboorte van onze oudste, nu bijna 5 jaar, heb ik last van veel afscheiding. Ik kan niet zonder inlegkruisjes, want dan kan ik wel een aantal keer per dag mn ondergoed verschonen. Bij druk/inspanning zoals hoesten, verlies ik soms gewoon 'plasjes' afscheiding (dus géén urine!). Ook kan...
  3. D

Altijd moe?

<p>Ons zoontje is 2,5 jaar en deed al vroeg steeds minder dutjes overdag. Vanaf zijn 2e verjaardag wil hij overdag absoluut niet meer slapen, en zijn de nachten ook steeds korter geworden. Waar hij vroeger makkelijk sliep tot 8 uur, wordt hij nu ergens tussen 6 en 7 uur wakker in de...
  4. D

Telkens het bed uitkomen

<p>Wij hebben een zoontje van bijna 2,5 jaar. Eigenlijk is hij altijd wel een goede slaper geweest 's nachts. Tot een week geleden. Over een paar weken verwachten wij ons tweede kindje, daarom hebben wij ervoor gekozen om ons zoontje een peuterbed te geven, zodat de ledikant naar de baby...
  5. D

Sluitband na de bevalling?

<p>Hoi! Zijn er mamas die ervaring hebben met de sluitband die je draagt na de bevalling? (Om je lichaam snel in vorm terug te brengen na de bevalling). </p><p>Ik zou er graag eentje aanschaffen maar ik vraag mij af of het echt effect heeft en of het wel gezond is voor je...
  6. D

KipKep Woller

<p>Hoihoi! Wij zijn in verwachting van ons tweede kindje. Nu twijfel ik of ik daarvoor de Kipkep (warmtekussen tegen krampjes) zal aanschaffen. Onze oudste had ontzettend veel last van krampjes en ik vraag mij af of zo'n Kipkep misschien iets had geholpen. Zijn er hier mensen die ervaring...
  7. D

Steeds vroeger wakker en niet uitgerust

<p>Ons zoontje is ruim 2 jaar. Het is altijd een uitslapertje geweest, smorgens sliep hij makkelijk tot half 9, soms 9 uur en in de weekenden kon het ook zo half 10/10 uur zijn. Savonds gaat hij rond 7 uur naar bed.</p><p>Tot 2 maanden geleden deed hij nog een middagdutje. Maar...
  8. D

2 jaar: hoeveel uur slaap?

<p>Ons zoontje is net 2 jaar geworden. Het is altijd al een slapertje geweest, maar ik vraag mij af of het 'normaal' is dat hij nu nog zoveel uren slaapt. Ik ben daarom even benieuwd hoeveel jullie kindjes van rond de 2 jaar slapen?</p><p>Bij ons is het 's nachts gerust 13 tot...
  9. D

Naam David

<p>Even nieuwsgierig naar de meningen : wat vinden jullie van de naam David? </p>
  10. D

Geen meisje...

<p>Laat ik beginnen met dat ik heel goed weet en besef hoe dankbaar ik mag zijn dat wij in verwachting mogen zijn van ons tweede kindje. Dit is niet voor iedereen vanzelfsprekend, dat weet ik. Ik houd mijzelf daarom ook steeds voor dat ik dankbaar moet zijn en deze gevoelens/gedachtes niet...
  11. D

Gezocht: positiejurk MLIVORY DRESS - Jerseyjurk

<p>Hoihoi! Misschien een rare vraag, maar ik vind het zoooo moeilijk om leuke, passende positiekleding te vinden! Nu zag ik ergens een leuk jurkje, maar die is overal uitverkocht. Ik zoek het in de maat S of 36. </p><p>Weet iemand of dit jurkje ergens nog te krijgen...
  12. D

Verliefd op een andere man

<p style="text-align: left;">Ik weet even geen andere plek om mijn verhaal kwijt te kunnen, dan maar hier... </p><p>Ik ben al een paar jaar gelukkig getrouwd, we hebben een zoontje en verwachten nu ons 2e kindje. </p><p>Vorig jaar heb ik een man leren kennen op een...
  13. D

Tweede kindje zwaar?

<p>In april verwachten wij ons tweede kindje, super blij natuurlijk! Alleen... ben ik best wel bang en onzeker of ik het aankan om voor twee kindjes te zorgen. Onze oudste is 2,5 als zijn broertje of zusje wordt geboren. Ik zie veel artikelen en ook berichten van moeders waarin staat dat...
  14. D

zwanger en werken met katten (toxoplasmose)

<p>Hoi! Gisteren heb ik een zwangerschapstest gedaan: positief! Vandaag zou ik precies 4 weken moeten zijn, nog heel pril dus. </p><p>Komende week zou ik beginnen met werken bij een dierenasiel. Nu begin ik mij af te vragen of het verstandig is om met katten te werken als je...
  15. D

Gevoel gefaald te hebben

<p>Het is alweer bijna 2 jaar geleden dat ik ben bevallen, maar nog steeds kijk ik er niet 'tevreden' op terug. Na ruim 8 uur lang een weeënstorm, kreeg ik toen een ruggenprik. Ook omdat ik na 10 uur nog maar van 2 naar 4 cm was gegaan. Eenmaal de ruggenprik was ons zoontje er na een...
  16. D

Stoel

<p>Hoi! Ons zoontje is 20 maanden en wil steeds meer 'ikke zelluf doen!' Ook de kinderstoel is de laatste weken absoluut geen favoriet meer voor hem. Hij wil op de 'grote mensenstoel' zitten!</p><p>We hebben het bekende kinderstoeltje van de ikea. Maar meneer wil hier...
  17. D

Zwanger worden met gespannen bekkenbodem

<p>Na mijn bevalling 1,5 jaar geleden, kreeg ik last van een te gespannen bekkenbodem. Hier heb ik inmiddels fysiotherapie voor en de klachten zijn al een stuk minder dan een jaar geleden, maar toch heb ik er nog genoeg hinder van en is het nog lang niet over.</p><p>Nu hebben...
  18. D

Wens voor een tweede kindje, maar bang

<p>Wij hebben een zoontje van 1,5 jaar. Zwanger zijn vond ik vreselijk, vooral de laatste 2 maanden kon ik niks meer en sliep ik niet meer. Ik zie ontevreden terug op mijn bevalling en heb het gevoel dat ik daarin gefaald heb (heb o.a. een ruggenprik gehad). Er werd een naakt kindje op...
  19. D

Onweerstaanbare drang

<p>Wij hebben een zoontje van 11 maanden. Zwanger zijn vond ik vreselijk. En ook de eerste maanden nadat ons zoontje geboren was, was meer een grijze donderwolk dan dat ik op een roze wolk zat. Ik was flink depressief. Nu gaat het goed en geniet ik volop van ons...
  20. D

Het leed dat aambeien heet

<p>Inmiddels al een hele tijd geleden bevallen, maar sinds de zwangerschap nog steeds last van hele erge aambeien, hihi. Ik kom er maar niet vanaf. Iemand tips? </p>
  21. D

Veel pijn voor- en tijdens het poepen

<p>Ik vraag mij af of mensen misschien mijn verhaal herkennen... </p><p>Ons zoontje is nu 9 maanden oud. Vanaf dat hij +/-3 weken oud was, heb ik weken lang met een constant huilend kind gezeten. Oorzaak? Niemand wist het. Naast het huilen, kreunde en 'perste' hij veel. Alles...
  22. D

Bedtijd 4 maand oud

<p style="text-align: left;">Oké, soms kan ik om de kleinste dingen vreselijk onzeker zijn. Zoals de bedtijden van onze kleine. Die is 4 maanden oud, en gaat eigenlijk al weken om 10 uur naar bed en slaapt dan tot 10 a 11 uur sochtends (met 1 ochtendvoeding tussendoor). Maar ik hoor veel...
  23. D

Niet op de buik willen liggen

<p>Ons mannetje is 3 maanden en vind op de buik liggen van begin af aan al niet leuk. Hij begint er snel bij te piepen/huilen en ook nu nog houd hij het max. 5 minuutjes vol. Vaak ligt hij dus niet op z'n buik. Gemiddeld zo'n 2a3x per dag hooguit 5 minuutjes dat we even...
  24. D

Dagschema 3 maanden oud

<p style="text-align: left;">Onze kleine is inmiddels 3 maanden oud. Ik merk dat het aantal uren slapen minder wordt en het aantal uren wakker, spelen, langer. Heel normaal. Maar nu vraag ik mij af wat nou gemiddeld normaal is rond de 3 maanden. Dit is ons gemiddelde dagschema: 7.00 uur...
  25. D

Geen liefde...

<p>Ik vind het vreselijk eng om het op te schrijven, ik schaam mij ervoor en haat mijzelf er zelfs om. Ik weet namelijk niet wat ik voor ons dochtertje voel. Natuurlijk geef ik om haar... maar houden van? Ze is nu een maand oud en ik kan niet vol overtuiging zeggen dat ik van haar hou. Ik...
  26. D

Vermoeden koemelkallergie

<p>Ons zoontje is nu 4 weken oud en we hebben een vermoeden van koemelkallergie. Ik geef borstvoeding en de huisarts adviseerde mij om een tijdje op 'koemelkdieet' te gaan. Maar nu kom ik thuis en kijk ik op etiketten, maar ik zie vanalles staan. 'melk' 'melkzuur' 'melkeiwitten'... Moet ik...
  27. D

Slechte moeder..?

<p>Ik voel mij vreselijk... ik durf met niemand over mijn gedachtes en gevoelens te praten die momenteel spelen, daarom schrijf ik ze hier maar. </p><p>Wij hebben nu een zoontje van bijna 3 weken oud. Een prachtig mannetje, ik houd ontzettend veel van hem. Maar toch... Ik snap...
  28. D

3 dagen over tijd, even klagen!

<p>*Klaagmodus aan*</p><p>Er zijn inmiddels 3 dagen na de uitgerekende datum verstreken en ons kleintje heeft zich nog niet gemeld. Ik ben waarschijnlijk ontzettend ongeduldig, maar ik zit er even helemaal doorheen. </p><p>Ik ben iemand die niet stil kan zitten...
  29. D

Bijna 40 weken en ontzettend verkouden

<p>Nog een paar dagen... en dan is de uitgerekende datum! Ik kan niet wachten tot de kleine zich meldt, ik ben er namelijk al een hele tijd spuugzat van. Slaap niet meer, ik kan bijna niks meer zonder dat alles zeer doet en alles bij elkaar zorgt er ook voor dat ik er de laatste tijd...
  30. D

Ineens minder plassen

<p>Inmiddels bijna 38 weken zwanger en ik heb tijdens de hele zwangerschap dat ik regelmatig moet plassen. Overdag min 1x per uur en 's nachts moet ik er toch zeker wel elke 2 uur uit om te plassen. Helemaal sinds de kleine ingedaald is en op mijn blaas drukt. Maar nu sinds een paar dagen...
Terug
Bovenaan