Zoekresultaten

1. M

Naam 2 dochters op elkaars lijken?!

<p>In oktober verwachten wij ons 2e dochtertje. Ons 1e dochtertje heet Feline. Nou vonden wij Veerle ook altijd een super leuke naam... deze stond voor ons op plek 2 mocht het bij wijze van Feline toch niet geworden zijn. Mijn man vindt Veerle nog steeds een fantastische naam en zou het...
  2. M

Hoge bloeddruk 14.5 week zwanger

<p dir="”ltr”">Even ventileren..? *hoge bloeddruk*</p><p dir="”ltr”">Ik ben nu 14.5 week en was gisteren voor controle bij de verloskundige. Mijn bloeddruk was herhaaldelijk 135/92, terwijl ik normaal rond de 120/70 zit. Grens was 140/90 zei ze en ze vond het dus al wel...
  3. M

Kinderwens i.c.m. Corona vaccin!

<p>Zijn er meer dames hier die een zorgberoep hebben, een kinderwens en in januari a.s. als 1 van de eersten in aanmerking komen voor het Corona-vaccin?</p><p>Wij hebben een dochtertje van 15 maanden. Het begint te kriebelen voor een 2e kindje en willen graag in januari a.s...
  4. M

Wanneer klaar voor een 2e?! Leeftijdsverschil?

<p>Ik heb een vraagje aan mama's met 2 of meer kindjes?</p><p>Mijn dochtertje is half september 1 jaar geworden. Af en toe begint het nu te kriebelen voor een 2e kindje. Ik zie alleen nog veel beren op de weg, dat de oudste bijv nog weinig snapt en ik dan de hele dag politie...
  5. M

Klaar voor 2e kindje?!?!?!

<p>Hoe weet je of je klaar bent voor een 2e kindje?</p><p>Mijn 1e dochtertje is nu 13 maanden. Vanmiddag had ik het met een paar meiden over een 2e kindje; wel/niet aan toe, krijg je dat gevoel ineens net zoals bij je 1e, is het niet heel heftig 2 kinderen etc.? Op dit moment...
  6. M

Voedingsschema kindje 12 maanden

<p>Mijn dochtertje wordt volgende week 1 jaar. Ik ben nog een beetje zoekende naar een voedingsschema van een 1-jarige; ik ben al snel te bang dat ze te weinig krijgt, dus ik ben even benieuwd hoe die van jullie er uit ziet. Ze krijgt nu nog 4x borstvoeding, na haar 1e verjaardag wil ik...
  7. M

Borstgevoede dochtertje van 9 maand eet zó slecht vast voedsel

<p>Ik heb een dochtertje van bijna 9 maanden en sinds 3 maanden zijn we bezig met vast voedsel. </p><p>Ik geef nog fulltime borstvoeding, daarnaast krijgt ze nu 3x per dag vast voedsel (fruit/brood/groente). Het gaat echter zooooo moeizaam... waarbij ik van anderen hoor dat hun...
  8. M

Onze kraamhulp zo enorm missen... tips gevraagd.

<p>Bijna 2 weken geleden ben ik bevallen van ons prachtige dochtertje, ons 1e kindje. Na 1 nachtje in het ziekenhuis mochten wij naar huis en kregen we nog voor 7 dagen kraamhulp. Wat een geweldige tijd was dat.. We hadden een fantastische kraamverzorgster en omdat ik me elke dag beter...
  9. M

Ervaring stoppen bloeddruk medicatie na zwangerschap?!

<p>Dag allen,</p><p>Met 32.5 week zwangerschap werd bij mij een hoge bloeddruk geconstateerd. Sindsdien ben ik gelijk gestart met 3x500 mg methyldopa. Gelukkig is de bloeddruk tijdens de zwangerschap daardoor heel mooi stabiel gebleven en nooit meer te hoog geworden. Vorige...
  10. M

Milkshakes tijdens zwangerschap??

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">(Ik had net per ongeluk al een topic geopend, maar dan met...
  11. M

Milkshakes gijden

<p>Ik ben nu bijna 36,5 week zwanger. Sinds het moment dat ik zwanger ben, let ik als een panische op mijn eten/drinken. Ik weet precies wat ik wel/niet mag en neem 0,0 risico als ik twijfel, ook al is het tegen het overdrevene aan. Wil gewoon geen risico lopen nu!! Echter gisteren heb ik...
  12. M

Veel last van ribben en longen (35 weken zwanger)

<p>Ik ben nu bijna 35 weken zwanger en heb laatste dagen steeds meer last van mijn ribben, met name aan de rechterkant. Als ik op een bepaalde manier zit/lig of als ik op bepaalde manieren buk waarbij de rechterkant meer in verdrukking komt, doet het zoveel zeer. In stand en als ik op de...
  13. M

Ervaringen met bloeddruk verlagende medicatie

<p>Dag allemaal,</p><p>Ik ben nu bijna 33 weken zwanger en ben gisteren door de verloskundige ingestuurd naar het ziekenhuis i.v.m. een hoge bloeddruk sinds deze week. 3x op consult geweest deze week, maar helaas was die gisteren echt te hoog en wilden ze het zekere voor het...
  14. M

Stijgende bovendruk bloeddruk 3e trimester

<p>Ik ben nu 32 weken zwanger en was voor vanochtend voor de reguliere controle bij de verloskundige. Mijn bloeddruk was voor/begin van de zwangerschap altijd rond de 120/80. Ook in het 1e en 2e trimester bleef dit zo ongeveer deze waarde. Nu ik het 3e trimester zit, wordt de bovendruk...
  15. M

Elke dag onrustig of ik genoeg leven voel (30 weken zwanger)

<p>Ik ben nu 30 weken zwanger. Zwangerschap verloopt voorspoedig: 20-weken echo was helemaal goed, ons kleintje groeit helemaal hoe het moet en ook ik voel me nog steeds erg goed, op enkel wat vermoeidheid na heb ik helemaal geen klachten. Nu zul je denken: keihard genieten dus. Nou niet...
  16. M

Bloeddruk eind 2e trimester (27 weken zwanger)

<p>Dag allemaal,</p><p>Ik was gisteren voor reguliere controle bij verloskundige. Ik had een waarnemend verloskundige die ik eigenlijk al niet zo prettig vond en die weinig spreekuur doet. Ik kreeg dan ook heel weinig feedback steeds over de controles (ik vind het tijdens...
  17. M

Hoeveel leven voelen 24 weken zwanger?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben nu 24.5 week zwanger en ben benieuwd hoe vaak jullie je kindje al voelen. Ik voel haar dagelijks inmiddels, maar merk wel dat het de ene dag meer is dan de andere dag. Vooral op rustigere dagen word ik er onzeker van en heb ik zoiets van 'nou kom...
  18. M

Vaak ontlasting tijdens zwangerschap?!? (23 weken)

Dag allemaal, Excuses voor het onsmakelijke onderwerp maar ik zit hier even mee en aangezien hier de meest uiteenlopende onderwerpen worden besproken ? Ik ben nu 23 weken zwanger. Ik hoor vaak dat er veel vrouwen zijn die last hebben van obstipatie tijdens hun zwangerschap. Nou heb ik dat mijn...
  19. M

Ruis bij luisteren doptone (19.5 week zwanger)

<p>Ik ben nu 19,5 week zwanger, gisteren de 20 weken echo gehad en die was helemaal goed!! Heel blij mee. Nou was ik vanmiddag bij de verloskundige voor de (nu nog) 4-weekse controle. Hartje werd uiteraard ook weer naar geluisterd met de doptone; hartslag van ons kleintje was heel mooi te...
  20. M

Angsten verloop zwangerschap

<p>Dag allemaal, Ik heb hier al eerder een topic geplaatst over angsten tijdens begin zwangerschap maar ik gooi er toch weer even 1 in.. Ik ben nu bijna 8 weken zwanger en vorige week hebben we een hele mooie echo gehad met kloppend hartje. Ik was énorm zenuwachtig voor die echo en had van...
  21. M

Alcohol in sojasaus???

<p>Ik ben nu 5w5d zwanger. Ik ben heel precies in wat ik wel/niet mag eten, soms helaas tegen het obsessieve aan. Ik weet dat we met sommige dingen geen invloed hebben maar dingen waar ik wel invloed op kan uitoefenen met eten wil ik geen enkel risico lopen.</p><p>Ik volg dus...
  22. M

Slecht slapen 1e trimester

<p>Goedemorgen,</p><p>Ik ben vandaag 5 weken zwanger. Sinds vorige week dinsdag weet ik (officieel) dat ik zwanger ben en sindsdien slaap ik waardeloos. Vorige week heb ik hier nog een bericht gepost over mijn angsten en dat ik daarom niet sliep, maar dit gaat nu wel duidelijk...
  23. M

Net zwanger maar zoveel angsten..

<p>Goedemorgen allemaal,</p><p>Ik ben er begin van deze week achter gekomen dat ik zwanger ben. Helemaal fantastisch natuurlijk en onze grootste droom komt uit. Helemaal bijzonder was het dat het na 1 cyclus al raak was en we dus echt bevoorrecht zijn dat het ons zo snel gegund...
  24. M

Enorm veel afscheiding; teken zwangerschap?

<p>Dag allen,</p><p style="text-align: left;">Ik ben nu een halfjaar gestopt met de pil en ben helaas nog niet helemaal regelmatig ongesteld. Laatste 2 cyclussen waren resp. 31 & 38 dagen. Achteraf gezien kan ik goed terug redeneren wanneer mijn ovulatie was en welke...
  25. M

Voeding & lengte cyclus?!

<p>Dag allen,</p><p>Ik ben in juni jl. gestopt met de pil. Mijn cyclus ziet er tot nu toe zo uit: 95 - 31 - 38 dagen. Ik zit nu op dag 9 van de volgende cyclus. De 1e cyclus was een ramp zoals je ziet, maar de 2e en 3e komen gelukkig aardig weer bij de 4.5-5.5 week. Op dit...
  26. M

Forse rugpijn vlak voor NOD

<p>Dag allen,</p><p>Mijn NOD is ergens komende week (weet niet precies op de dag af want dit is pas mijn 3e cyclus na stoppen met de pil en ik ben nog niet helemaal regelmatig). Ik heb mijn ovulatie zo'n 9-12 dagen geleden gehad (geen ovulatietesten nog gedaan dus ik weet niet...
  27. M

Ovulatie symptomen elke keer hetzelfde?

<p>Dag allemaal,</p><p>Ik ben een beetje op zoek naar vergelijkbare situaties, omdat ik het erg lastig vind allemaal. Ik ben in juni jl. gestopt met de pil. Mijn hormoonhuishouding was compleet van slag, uiteindelijk was mijn eerste menstruatie/cyclus pas na 95 dagen. De...
Terug
Bovenaan