Zoekresultaten

1. G

Mifegyne en cytotec ervaring miskraam

Hallo allemaal. Bij een zwangerschapsduur van 11 weken er achter gekomen dat het hartje is gestopt met 9 weken. Nu heb ik vanochtend de myfegyne ingenomen en morgen ochtend (na 24 uur) de eerste 4 pillen cytotec. Bij geen effect na 4 uur, nogmaals 4 pillen nemen. Maar ik lees zoveel wisselende...
  2. G

Vruchtbaarheidsproblemen man

Hallo allemaal. Ruim 4 jaar geleden ben ik na bijna 2 jaar proberen spontaan zwanger geworden van onze zoon. Nu willen we graag een tweede kindje en zijn we al ruim 1,5 jaar aan het 'proberen' en zijn we vorige maand naar de huisarts gegaan. Hier moest ik een bloedtest doen, deze was goed...
  3. G

Vliegen met baby

<p>Hoi allemaal.</p><p>In Januari vliegen wij naar fuertaventura (+/- 4 uur vliegen). </p><p>Ik vroeg me af of er iemand tips heeft? We vliegen om 06:00 in de ochtend, dus moeten hem thuis wakker maken en dan zal die wel heel moe zijn eenmaal op Schiphol en in het...
  4. G

Vakantie baby 9 maanden

<p>Hallo allemaal.</p><p>Wij willen in januari een week op vakantie naar de zon. Dit word de 1e vakantie voor onze zoon met het vliegtuig.</p><p>Ik vroeg me af of iemand tips heeft welk land leuk is? We dachten zelf aan de Canarische eilanden. Maar is het daar echt...
  5. G

Baby 6 maanden weigerde fles

<p>Onze zoon, 6 maanden oud. Weigerd sinds 4/5 weken zijn fles.</p><p>Het maakt niet uit wat doen maar hij wilt het gewoon niet. </p><p>Zijn schema ziet er zo uit;</p><p>08:00 fles 180ml, eet die niet helemaal leeg.</p><p>10:00 klein potje...
  6. G

Slecht eten en slapen

<p>Hoi allemaal.</p><p>Onze zoon is net 6 maanden.</p><p>Sinds hij 4 maanden is, slaapt hij niet meer door en eet hij ook heel slecht overdag.</p><p>Hij at voor die tijd 5 flessen van 210. Nu haalt die er soms 3, met geluk 4. En hij drinkt ze niet leeg...
  7. G

Slecht eten

<p>Hoi allemaal.</p><p>Onze zoon van 5 maanden eet al een maand slecht. Hij at voorheen 5 flessen van 180 en had daar soms zelfs geen genoeg aan. </p><p>Nu dus sinds een maand krijgt die als het even lukt 4 flessen op een dag, ook van 180 maar laat er makkelijk...
  8. G

Sprong? Slaapregressie? Dag/nacht ritme omdraaien?

<p>Hoi allemaal.</p><p>Onze zoon sliep met 6 weken door, nu is die 5 maanden en sinds 4 weken komt die weer snachts. Hij komt 1 of 2 keer en heeft dan super veel honger. We geven hem dan ook gewoon de fles. Met als gevolg dat die overdag weer super slecht eet, wij denken daarom...
  9. G

Baby 4 maanden drinkt overdag ineens slecht

<p style="text-align: left;">Hoi allemaal.</p><p> </p><p>Onze zoon van 4,5 maand eet sinds een week heel slecht overdag. Hij krijgt 5x 180ml en dit leek altijd net genoeg te zijn en nu drinkt die overdag 1 of 2 flessen helemaal leeg en haalt dit dan in de nacht weer...
  10. G

Baby leren zelf slapen

<p>Hoi allemaal.</p><p>Wij willen onze zoon van 4 maanden leren om zelf in slaap te leren vallen. Dit omdat die opvang gewoon makkelijk de hele dag niet slaapt en savonds oververmoeid is en dan niet meer in slaap komt. Soms zijn we savonds 3 uur bezig voor hij eindelijk...
  11. G

Drama met naar bed 4 maanden

<p style="text-align: left;">Hoi allemaal.</p><p>Ons zoontje, nu 4 maanden slaapt heel goed (als die eenmaal slaapt).</p><p>Alleen het in slaap komen is echt een DRAMA!! </p><p>Hij viel tot +/- 3 maanden altijd met de fles geven in slaap en dan legde we...
  12. G

Probiotica

<p>Hoi allemaal.</p><p>Onze zoontje (3,5 maand) is vandaag begonnen met probiotica, op advies van de mesoloog.</p><p>Nu vroeg ik me af of er mensen bekend mee zijn en ervaringen hebben?</p><p>Hij krijgt het omdat die een lactose allergie...
  13. G

Baby 3,5 maand valt alleen met fles in slaap

<p style="text-align: left;">Onze zoon, vandaag 14 weken, valt alleen in slaap met zijn fles. </p><p>We hebben alles al geprobeerd, naast hem zitten, zussen, liedjes zingen, speen wilt die niet, vermoeidheid signalen laat die zien en dan nog wilt die zonder zijn fles niet...
  14. G

Ritme baby

<p>Hoi allemaal. </p><p>Onze zoon is nu bijna 10 weken en zijn ritme ziet er zo uit:</p><p>Snachts tussen 03:00/04:00 fles</p><p>Rond 05:00/06:00 wakker, slaapt dan verder bij 1 van ons.</p><p>Rond 08:00 fles, hierna naar...
  15. G

Baby slaapt overdag alleen bij ons..

<p>Hoi allemaal.</p><p>Onze zoon van 7 weken slaapt overdag heel slecht. Hij valt altijd bij mij in slaap en ik leg hem dan in zijn eigen bed. Na 45 minuten word die huilend wakker en laat dan nog alle slaap signalen zien maar slaapt niet meer.. honger heeft die ook...
  16. G

Avond fles later hoe?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Onze zoon is nu 6 weken.</p><p>Overdag krijgt die inprincipe om 08:00 12:00 16:00 20:00 00:00 een voeding, soms eerder, soms later en soms wat extra. Hij krijgt per keer 135cc maar drinkt het overdag niet op. </p><p>Savonds om...
  17. G

Obstipatie of allergie?

<p>Hoi allemaal.</p><p>Vandaag moesten we naarde huisarts, onze zoon heeft giga veel pijn in zijn buik en er komen alleen bakstenen (poep) uit. Nu moeten we beginnen met lactulose 1 keer per dag. Ook spuugt die veel, overstrekt zich heel veel, niest en  hoest, heeft de hik en...
  18. G

Flesvoeding -> niet duidelijk

<p>Hoi allemaal.</p><p> </p><p>Onze zoon is 1 maand vandaag, het is een flinkerd van 55cm en 5kg. </p><p>Nu ben ik helemaal in de war over zijn voeding. Ik doe elke dag maar wat en van het CB krijg ik ook geen duidelijkheid.</p><p>Hij krijgt...
  19. G

Radeloos.. Baby 1 maand

<p>Wij zijn begin maart voor het eerst ouders geworden. </p><p>De eerste week met de kraamzorg ging het allemaal hartstikke goed, onze zoon sliep veel, at goed en was savonds onrustig 2/3 uurtjes maar bij papa wiegen en hij viel in slaap.</p><p>Mijn man is nu sinds...
  20. G

Trauma dood bevalling

<p>Hoi allemaal.</p><p>Wij zijn 6 maart trotse ouders geworden van Bas. Wij zijn nu 2 dagen thuis en merk dat ik heel veel woede heb naar de verpleegkundige die mij bij de bevalling bij stond en weet niet zo goed wat ik er mee moet. Ik zal mijn bevalling even...
  21. G

Ballonkatheter

<p>Hoi allemaal.</p><p>Ik kom net uit het ziekenhuis, ik word ingeleid. Ze heeft getoucheerd en heb een kleine 1 cm ontsluiting maar de baarmoedermond is nog niet helemaal verstreken. </p><p>Ik krijg daarom vanavond om 19:00 een balloncatheter.. Vind het super...
  22. G

Strippen en inleiding ervaringen

<p>Hoi allemaal.</p><p>Ik heb net een gesprek gehad met de verloskundige. </p><p>Maandag heb ik een afspraak bij de gynaecoloog om het over de inleiding te hebben, ik ben dan 40+5. Maandag avond word er dan een ballon katheter geplaatst en dinsdag dan de inleiding...
  23. G

40 weken zwanger, baby niet ingedaald

<p>Hoi allemaal.</p><p>Ik ben nu 40 weken zwanger, net op controle geweest en de baby is nog niet ingedaald. Hij ligt er wel al voor maar daalt maar niet in.. </p><p>Ik maak me nu zorgen of het wel past en of het wel uit zich zelf gaat beginnen. De verloskundige...
  24. G

Inleiden bevalling

<p>Hoi dames. </p><p>Ik ben nu 39+3 zwanger van ons 1e kindje. Gisteren bij de verloskundige er over gehad hoe nu verder etc. Volgende week nog 1 keer naar de verloskundige en als die er met 41 weken nog zit dan naar gynacoloog om het over het inleiden te hebben. Je kan er ook...
  25. G

Wanneer begon bevalling 1e kindje.

<p>Hoi allemaal. </p><p>Ik ben erg benieuwd wanneer bij jullie de baby is geboren? Was het te vroeg, of heb je langer door gelopen? En is het uit zichzelf begonnen?</p><p>Begon het dan overdag, in de avond of 'Snachts?</p><p>Ik ben erg...
  26. G

Inleiden bij minder leven voelen

<p>Hoi allemaal.</p><p>Ik moest vanochtend op controle komen bij de verloskundige, ze vroeg hoe het bewegen was.. Ik gaf aan dat het een stuk minder is maar het er nog wel af en toe was. Ze stuurde me door naar het ziekenhuis. </p><p>In het ziekenhuis hebben ze een...
  27. G

Alternatieve geneeswijze

<p>Hoi allemaal. </p><p> </p><p>Ik ben ondertussen 37+5 zwanger van onze 1e.</p><p>Ik las op internet dat alternatieve geneeswijze kunnen helpen om de bevalling op gang te helpen. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft? Ik weet dat als de baby...
  28. G

Raar gevoel...

<p>Hoi allemaal.</p><p> </p><p>Ik ben vandaag 36 weken zwanger van ons 1e kindje. Ik heb sinds een paar uur een raar/ gek gevoel. Ben misselijk, voel me anders, moet de hele dag al veel poepen (geen diarree), ben uitgeput van niks doen en heb veel harde...
Terug
Bovenaan