Zoekresultaten

1. G

Middag slaap

Dag allemaal, Zoonlief van 3 jaar doet al enige tiid geen middagdut meer. Maar is wel erg moe. Meestal kwam hij prima de dag door en lag dan uiterlijk 1900uur in bed. Maar sinds een paar weken valt hij toch rond 3 of 4 uur in slaap. Waardoor hij niet eerder dan 2100 uur in de avond naar bed...
  2. G

Natuurlijke haargel/wax

<p>Dag allemaal,</p><p>Haar van onze zoon groeit als kool en elke maand naar de kapper is best prijzig. Ook vind hij er niks aan. Daarom wil ik het langer laten groeien maar moet nu wel een natuurlijke wax of gel gebruiken om het onder controle te houden. De haarlotion van...
  3. G

Week schema schoolkind

<p>Dag allemaal, </p><p>Ik probeer een weekschema te maken zodat ik kan bepalen op welke dag onze zoon naar de BSO zou moeten. Maar ik heb inspiratie nodig want waarschijnlijk denk ik te moeilijk . Manlief heeft flexible tijden en ik werk vanuit huis maar wil twee volle...
  4. G

Kind met ontwikkelingsvoorsprong wilt niet naar opvang

<p>Dag allemaal,</p><p> </p><p>Sinds een paar weken Wil onze zoon van 2,5 jaar niet meer naar de opvang. Hij wilt naar de grote (basis) school. Hij blijft het zeggen vanaf het moment dat hij opstaat. Huilt bij het afzetten. Leidsters zeggen wel dat hij daarna snel...
  5. G

Melk en vliegen

<p>Dag allemaal, </p><p>Wij gaan binnenkort op vliegvakantie. Het is mij alleen niet duidelijk of ik de pyjama papjes of melkpakjes mag meenemen in de luiertas? En moet het dan maar 100 ml zijn? <br />Mijn zoon is 2 jaar en heeft dus een eigen stoel. Ik weet dat het voor...
  6. G

BSO

<p>Gelukkig nieuwjaar allemaal! <br /><br /></p><p>Wij zijn alweer de wereld van basisscholen ingedoken. Onze zoon zal 5 dagen tot 14u op school zitten. Do en Vrij ben ik altijd vrij en vang hem dan op. Maar Ma Di en Woe weten we het niet zo goed omdat mijn man een...
  7. G

Ontwikkelingsvoorsprong

<p>Dag allemaal, </p><p> </p><p>Zijn hier ouders met peuters die een ontwikkelingsvoorsprong hebben? Bij onze zoon van 2 jaar was dit vanaf 3 maanden al te zien. Nu gaan we in gesprek hierover met het CB om te kijken naar vervolg stappen omdat de voorsprong steeds...
  8. G

Keuze basisschool

<p>Dag allemaal,</p><p>Ben er misschien vroeg bij maar verdiep me momenteel in onderwijs methodes. Onze zoon is 2,5 jaar en we willen hem volgend jaar inschrijven. </p><p> </p><p>Waar letten jullie op bij de keuze voor een school? <br />Welk soort...
  9. G

Slaapt overal maar niet thuis.

<p>Zoals de titel al zegt slaapt onze dreumes 19 maanden overal goed behalve thuis. Op logeerpartijen bij opa/oma en tante en KDV slaapt hij door en van 19u tot zeker 7.30u of later. Ook de middagdutjes gaam prina. Thuis is het alleen maar huilen bij in de avond. Zeker tot 2x p nacht...
  10. G

Zindelijk 18 maanden

<p>Dag allemaal, </p><p>Onze zoon van 18 maanden is volgens mij wel klaar voor om zindelijk te worden. We gaan dus een poging wagen. Samen met de kdv waar hij 3 dagen p w naar toe gaat. Zijn er meer ouders die dit doen of gedaan hebben? Ik ben opzoek naar tips en trics. <br...
  11. G

Peuter puberteit

<p>Dag allemaal </p><p>Het is zover, wij hebben de peuter puberteit bereikt. Onze kleine man wilt alles zelluff doen, gooit zichzelf op de grond en het woord NEE is een mantra geworden. <br />Nou is het altijd al een temperamentvol kind geweest en heb  ik gelukkig engelen...
  12. G

Peuterbed en onrustig slapen

<p>Dag allemaal, </p><p>Inmiddels is onze kleine alweer 1,5 jaar. Een hele actieve en ondernemende kleine man. Hij is alleen nooit een goede slaper geweest. Nu valt het allemaal gelukkig mee maar lopen we tegen een nieuw probleem aan. <br />Hij slaapt namelijk nog in een...
  13. G

Winterschoenen en kleding?

<p>Dag allemaal, </p><p>Misschien een beetje een gekke vraag.  Wat doen jullie de kinderen aan nu het kouder wordt? Hoe zien de laagjes eruit bij jullie? <br />Onze zoon van 14 mndn is heel beweeglijk dus ik wil niet dat hij het te warm heeft. En op de KDV is het ook wel...
  14. G

Eetschema 13 maanden

<p>Dag allemaal,</p><p>Zo af en toe vind ik het fijn de eetschema van onze zoon te vergelijken. Ben benieuwd naar wat jullie doen. Hij is een hele goede eter maar af en toe ben ik inspiratieloos. Binnenkort wil ik met het CB overleggen of er wat anders kan en of dit genoeg...
  15. G

Eetschema 1 jaar!

<p>Dag allemaal, </p><p>Onze zoon wordt volgende maand alweer 1 jaar! Dit betekent dat ik de voedingsschema weer onder de loep wil nemen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en hoe ik het beste de laatste fles kan afbouwen. Vindt het namelijk wel spannend hem zonder flesje...
  16. G

Neerslachtig

<p>Hallo, </p><p>Inmiddels is de kleine al 10 maanden en ondanks de Corona hebben wij het leven weer opgepakt. Zo ben ik ook begonnen met een nieuwe baan sinds twee maanden. Helaas gaat dit niet zo goed. Ik onthoudt vrij weinig sinds de zwangerschap, waardoor ik steken laat...
  17. G

Ritme creche

<p>Dag allemaal, </p><p>Sinds vandaag gaat onze kleine van 8 maanden weer naar de creche (3x p w). Nou is zijn voedingsschema veranderd hierdoor. Zij geven namelijk tussen de middag rond 15.00u warm eten. Mijn vraag is nu... wat geef ik hem te eten als hij thuis komt om 17u...
  18. G

Baby 6,5 maand bordje pap

<p>Dag allemaal, </p><p>Mijn kleine van 6,5 maand is een goede eter. Eet al bijna een hele snee brood met beleg, 100 tot 150 gram groente en fruit en krijgt 4 flessen van 200ml kunstvoeding. Hij groeit verder ook goed.  </p><p>Toen we met 4 maanden zijn begonnen met...
  19. G

Pff... KDV

<p>Even van me afschrijven....</p><p>Wat kan ik toch ontzettend last hebben van een schuldgevoel als ik onze kleine van 6 maanden naar de KDV breng. En al helemaal bij het ophalen na een mindere dag. (Erg last van tandjes dus vaak huilerig) en diarree en luier uitslag door de...
  20. G

Verhalen/ ervaringen medewerkers KDV

<p>Hallo, </p><p>Sinds gisteren gaat onze zoon van 5 maanden, 3 dagen in de week, naar de creche. Opzich ging zijn eerste dag goed. Slapen was wat onrustiger, maar we hebben niks te klagen. Wel blijf ik me afvragen of ik hier wel goed aan doe. Krijgt hij echt de aandacht die...
  21. G

Slaap baby 5/6 maanden

<p>Onze kleine man is nu 5,5 maand. Al bijna twee maanden slaapt hij in eens niet meer door. Eerst dacht ik; het is een fase het gaat over, maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van. Hij ligt 19.30uur in bed en 20 uur slaapt hij. Maar nu is het zo dat hij wel elk uur  huilend in zijn...
  22. G

Zelf laten slapen

<p>Dag allemaal , </p><p>Wij hebben een heerlijke zoon van bijna 4 maanden. Hij is nooit echt een goede slaper geweest overdag,  maar slaapt wel elke nacht door. <br /><br /></p><p>ik ben benieuwd hoe jullie je baby’s leren of hebben leren slapen? En dan...
  23. G

Afwachten

<p style="text-align: center;">Dag dames,</p><p>Inmiddels 38 weken zwanger en ik ben benieuwd wat jullie gedaan hebben in de laatste twee weken (of meer) van de zwangerschap.  </p><p>Naar mijn idee heb ik alles wel al gedaan. De babykamer is spik en span. Mijn...
  24. G

Onrustig 36 weken

<p>Dag mommy’s (to be), </p><p>Ik moet even van me afschrijven en ben benieuwd of jullie dit bekend in de oren klinkt. </p><p>Momenteel ben ik 36 weken zwanger van ons eerste kindje, een jongen. Kindje is netjes ingedaald en alles is verder goed. Sinds twee dagen...
  25. G

Stoppen met werken na bevalling?!

<p>Dag allemaal,</p><p>Ik ben op het moment 7 weken zwanger en ben de optie aan het overwegen om na de bevalling eeen half jaar tot een jaar thuis te blijven. Dus niet te werken. Mijn man en ik kunnen dit financieel wel aan, maar ik ben toch benieuwd naar jullie ervaringen  en...
  26. G

Toch maar naar de HA?

<p>Dag Allemaal,</p><p>Mijn man en ik zijn nu 7 maanden bezig zwanger te worden. Tot nu geen geluk dus. De afgelopen maanden waren best stressvol, omdat ik er toch te veel mee bezig was. En vorige maand was ik een week overtijd. Een test gedaan, maar vrijwel meteen begon de...
Terug
Bovenaan