Zoekresultaten

1. D

HELP! Nachten wakker door de jeuk

Hoi allemaal, Ik ben opzoek naar de Gouden tip tegen de jeuk van muggenbeten. Wij liggen namelijk op vakantie al nachten wakker en de drogisterij middeltjes lijken niet echt te werken.. Thanks
  2. D

Vroege miskraam??

Hoi allemaal, Heb je altijd hele erge buikpijn met een miskraam? Of kan het ook zo zijn dat je bij een vroege miskraam niets voelt alleen bloed? Het zit zo; Mijn cyclus is altijd heel gelijk. Ik word altijd op de 9e of 10e ongesteld. Mijn bloed is dan donker van kleur en ik heb vaak last...
  3. D

HELP overal eczeem

Hoi allemaal, Sinds 5 weken ongeveer heeft ons kindje (7 maanden) hele erg eczeem. Op haar gezicht, handen, nek, hals, benen. Het kriebelt enorm. Ik ben al naar de huisarts geweest. Hier heb ik een zalf met vaseline gekregen maar het lijkt niets te doen. Weet iemand nog iets dat het kan...
  4. D

Baby hele droge huid

Hoi allemaal, Ons meisje van net 6 maanden heeft, sinds het buiten kouder wordt en de verwarming binnen hoger staat last van een jeukende, droge borst. Welke creme of zalf zou goed kunnen helpen? Liefs
  5. D

Baby 6 maanden wil niets eten..

Hoi allemaal, Sinds kort krijgt ons jongste kindje van 6 maanden hapjes eten. Alleen nu na 1,5 / 2 weken vind ze het ineens helemaal niets.. ze wilt niets van de lepel. Ze wordt zelfs boos als ik haar iets wil geven. Alleen als ze zelf wat in haar mond kan doen zoals een broodkorst is ze...
  6. D

2,5 jaar en slecht slapen... HELP

Hoi allemaal, Onze kleine is nu net 2,5 jaar oud en slaapt snachts mega slecht. Ze slaapt overdag ongeveer 1 uur. Savonds gaat ze rond 8 uur naar bed. Ze valt heel moeizaam in bed, heel erg aan het rekken en "kloten". Als ze eenmaal slaapt dan slaapt ze zonder wakker te worden tot half 11...
  7. D

Hoe laat is jouw peuter wakker?

Hi! Mijn man en ik hadden een kleine mini discussie. Hij vond dat onze peuter van 2,5 te vroeg wakker wordt in de ochtend. Ze gaat rond 8 uur naar bed, slaapt vaak (pas) om kwart voor 9 en wordt in de ochtend tussen 7 en half 8 wakker. Ik vind het niet mega vroeg. Mijn vraag aan jullie...
  8. D

Plantaardige zuivel

Hoi allemaal,<br />Vanaf welke leeftijd gaven jullie je baby plataardige zuivel producten zoals bijvoorbeeld amandelyogurt, haveryogurt, kokosyogurt etc? (GEEN SOJA)<br />Kan dat vanaf 6 maanden als oefenhapjes?<br />
  9. D

Oefenhapjes 6 maanden

Hoi allemaal, Onze kleine is net 6 maanden en we zijn sinds 2 weken begonnen met oefenhapjes. Nu merk ik dat ik best onzeker ben over wat en hoeveel ik haar kan geven.. Want; mag ik alleen het groente en fruit geven wat ze met 4 maanden mag of mag ik nu al alles geven van 4, 5 en 6...
  10. D

Oefenhapjes met 4 of 6 maanden?

Hoi allemaal, Binnekort mag onze kleine meid haar eerst hapjes! Wanneer begonnen jullie? Met 4 of 6 maanden? Ik hoor nu steeds meer verhalen over dat 6 maanden beter is voor het darmflora Dank?
  11. D

Vaak een borstonrsteking

Hoi allemaal, Ik heb een dochterje van 3,5 maand en ik heb nu al 4x een borstontsteking gehad. 39 graden koorst, pijn in de borst, pijn in spieren etc Tot 5 sep heb ik ook mn oudste bv gegeven. Gestopt in de hoop geen ontstoken borst meer te krijgen. Jammer genoeg lig nu weer plat. Ik...
  12. D

Stoppen met borstvoeding help!

Hoi allemaal,<br />Onze oudste is 25 maanden en na 2 jaar borstvoeding op verzoek is het goed geweest en tijd om deze periode af te gaan sluiten.<br />We zijn nu 2 dagen gestopt en het gaat eigenlijk heel goed. Nu vroeg ik me alleen af.<br />Hoe lang duurde het bij jullie...
  13. D

Handkolf

Hoi allemaal, Wat is een fijne handkolf? Dank!
  14. D

Net 2 en eet super slecht

Hoi allemaal, Mijn kind is net 2 maanden 2 en eet sindsdien mega slecht. Ze kreeg borstvoeding en is nu ineens ook veel meer weer gaan drinken na de komst van haar zusje (3 maanden geleden) Doordat ze slecht eet heeft ze snachts honger. Ik krijg er alleen echt niets in omdat ze alles...
  15. D

Afbouwen/stoppen borstvoeding

Hoi allemaal, Ik kan jullie hulp goed gebruiken. Mijn dochtertje is vorige week 2 geworden. Na de geboorte van haar zusje (10 weken geleden) wilden ze de hele dag door bij mij drinken. Echter wilde ik juist afbouwen. Ik heb het een paar weken aangekeken maar ze bleef vaak (6x) willen...
  16. D

2 jaar en eet slecht

Hoi allemaal, Mijn dochtertje at tot vorige maand echt mega goed en veel. Niet tegenstribbelen of NEEEE ;) Van de 1 op de andere dag is dit verandert. Ze eet (en drinkt) ronduit slecht/weinig en het is soms echt een strijd. Zijn er hier meer ouders met een 2 jarige die ineens heel...
  17. D

Welke fiets?!

Hoi allemaal. Ik ben opzoek naar een nieuwe fiets. Eentje waar ik allebei onze kindjes op kan vervoeren (3 en 1). Welke fiets heb jij? Heb je een echte moederfiets of een "gewone' damesfiets? Vind je het een fijne fiets? Dank je wel?
  18. D

Borstontsteking

Hoi allemaal, Ik heb sinds vanmorgen pijn in mijn borst. Er zit ook een grote rode plek en ik voel n Me niet lekker. Echter heb ik geen harde plek in mijn borst. Wat kan het zijn?
  19. D

HELP! dreumes wil ineens weer borstvoeding

Hoi allemaal, 1,5 week geleden zijn wij voor de tweede keer trotse ouders geworden van een meisje. Er is een leeftijdsverschil van 21 maanden tussen de kindjes. Ons eerste kind gaf ik borstvoeding tot dat mijn productie in december 2020 ivm de zwangerschap ophield. Nu de melk weer op...
  20. D

Wat doen NA het strippen?

Hoi allemaal, Ik ga straks om half 10 worden gestrippt! Nu vroeg ik me af wat jullie deden nadat je je was gestript. Rusten of juist iets doen? Dank jullie wel!
  21. D

Hoe begon jouw bevalling?

Hoi allemaal, Ik ben op dit moment 38 weken zwanger en ik vroeg me af hoe bij jullie de bevalling begon. Braken eerst de vliezen en begonnen daarna de weeen of had je juist eerst weeen en braken de vliezen pas later in de ontsluitingsfase? Dank jullie wel?
  22. D

Waar braken jouw vliezen?

Hoi allemaal, Ik vroeg me af; waar en wanneer braken jouw vliezen? In bed? Was je bezig met schoonmaken etc en hoe lang na het breken van de vliezen begonnen de weeen en ben je bevallen? Dank jullie wel❤
  23. D

Bevalbad tips voor 2e kind

Hoi allemaal, Ik ga elk moment bevallen bij ons 2e kindje. Nu wil ik graag een waterbevalling. Zijn er hier mama's of papa's met tips? Bijvoorbeeld het bad al op zetten voor de bevalling? Etc Dank jullie wel?
  24. D

Koolhydraten waarvan suiker??

Hoii allemaal, Ik snap iets niet helemaal. Als er nou op een verpakking staat; koolhydraten 12g Waarvan suikers 12g Wat betekend dat precies? Zit er dan geen suiker in of juist 12g toegevoegde suikers?
  25. D

Indalen 29 weken?

Hoi allemaal, Ik ben op dit moment 29 weken zwanger van mijn 2e kindje en sinds 2 dagen heb ik krampen/ steken (weeïg gevoel) in mijn onderbuik, af en toe steken in mijn vagina. Kan dit het indalen zijn? Of is dat nog te vroeg? Dank jullie wel ?
  26. D

Fijne draagzak vanaf geboorte

Hoi allemaal, Ik ben opzoek naar een fijne draagzak waar mijn kindje straks vanaf de geboorte in kan! Weten jullie een fijne draagzak? Dank je wel!
  27. D

Peking eend wel of niet?

Hoi allemaal, Ik vroeg me af of je tijdens de zwangerschap Peking eend mag eten? Liefsss
  28. D

Haring. Wel of niet?

Hoi allemaal, Sinds een paar dagen heb ik intense zin in Haring. Nu hoor ik in mijn omgeving mensen die zeggen dat het wel en niet mag... Dus aan jullie? mag je haring tijdens de zwangerschap?
  29. D

Hoe geven jullie de groenten?

Hoi allemaal, Ik vroeg me af hoe jullie de groentem geven aan jullie kind - zelf gesneden en gekookt? - uit een potje - groenten uit blik gekookt? Of wat anders? Ik heb ideeen nodig ;)
  30. D

Placenta voorkant – schopjes?

Hoi allemaal,Ik ben nu 20 weken zwanger en voel ons kindje sinds 2 weken elke dag. De placenta ligt aan de voorkant. <br />Nu vroeg ik me af, kun je de schopjes straks ook aan de buitenkant zien en voelen of kan dat niet als de placenta aan de voorkant ligt?<br />En vanaf welke week...
Terug
Bovenaan