Zoekresultaten

1. B

Groeipijn?

Hebben jullie ervaring met groeipijn bij kindjes vanaf 2 jaar? Gister schreeuwde mijn dochter het ineens uit na 1.5 uur slaap. Ze bleef trappelen met haar beentjes en kon niet stilliggen. Dit heeft ze soms als ze buikpijn heeft maar dan laat ze er ook een boel scheten bij. Nu bleef ze ook roepen...
  2. B

Buikpijn/ellendig - bang voor PE / HELLP

Joe meiden, stom misschien maar voel me vandaag heel beroerd. Moe, verkouden, spierpijn in armen, gewoon niet lekker. Niet zo gek dacht ik want dochter is ook al paar dagen niet lekker. Maar nu is daar in de loop van de middag ook buikpijn bijgekomen, net onder mijn rechterborst. Alsof het heel...
  3. B

Dochter vernoemen naar opa

In December wordt onze 2e dochter geboren en we zijn voor haar nog opzoek naar een 3e naam. Haar 2e naam zal Josephine zijn (naar opa en overgroot opa die Joseph heetten) en we zoeken dus nog een 3e, modernere, naam liefst met vernoeming naar mijn opa: Antonius Adrianus. Deze naam hoeft dus...
  4. B

Mijn kindje noemt me geen mama meer

Mijn dochter wordt in september 2 officieel nog een dreumes maar volgensmij is de peuterpubertijd al begonnen ;) anyways. Een poosje terug kreeg ze i.nteresse in namen. Ze besefte dat alle kindjes op de opvang een naam hebben. En toen ik thuis haar papa bij zijn naam riep, riep ze dat heel...
  5. B

Wow, meteen zwanger van de 2e?

<p>Hi meiden! </p><p>Ik móet gewoon even ergens mijn verhaal delen want ik plof bijna uit elkaar haha! Mijn dochter is nu ruim 1,5 en we begonnen steeds vaker na te denken over een tweede kindje. Vorige maand besloten er gewoon voor te gaan, op onze eerste hebben we zeker 2,5...
  6. B

Een tweede kindje

<p>Hi aanstaande/wens/mama's! Ik ben vorig jaar bevallen van mijn dochter waar het nu heel fijn mee gaat. Na een turbulent eerste jaar met een huilbaby, een eigen zaak en een pandemie kan ik nu zeggen: het gaat soepeler! De nachten worden beter en de dagen gezelliger. Ik word steeds meer...
  7. B

Wat voor melk voor kindje met KMA?

<p>Mijn dochter is over 2 weken 1 jaar, in principe tijd om flesvoeding af te bouwen naar 'gewone' melk. Alleen... ze heeft een koemelkallergie, wat geef je haar dan? </p><p>Ze drinkt nu nog pepti (duuurrrr) of bv (dat wil ik t.z.t. gaan afbouwen). Overdag eet ze wel wat maar...
  8. B

Baby 1 maand oud, slaapt alleen op mama of papa

<p>Hey mama's, de titel zegt het al... ik heb een schat van een baby van bijna 1 maand oud die dag en nacht alleen maar slaapt op papa of mij. En dat begint me eerlijk gezegd wel een beetje op te breken. </p><p>Ze hoeft van mij helemaal niet alleen in een bedje in haar kamer...
  9. B

Baby, borstvoeding & krampjes

<p>Hi mama's, </p><p>ik ben 1,5e week geleden voor het eerst mama geworden van onze knappe dochter <3 ik ben super trots en super bezorgd tegelijk haha! </p><p>De kraamweek was een droom, ze is maar 1 dag een klein beetje afgevallen maar had dat meteen de dag...
  10. B

Online pufclub?

<p>Hi! </p><p>Ik ben nu bijna 21 weken zwanger van ons eerste kindje en opzoek naar een goede / leuke online pufclub. Het hoeft voor mij niet persé yoga te zijn, maar ik wil wel graag wat leren over je ademhaling onder controle houden, puffen, persen en wat je partner kan doen...
  11. B

Zwangerschapsbh welke maat?

<p>Hi dames, ik heb tips nodig voor een zwangerschapsbh.. ik begin uit mijn bh te groeien maar alle lingeriezaken zijn hier gesloten dus ik kan nergens terecht met mijn vragen :) </p><p>Ik heb vrij grote borsten, heb nu 80F, en merk dat ze weer een beetje gaan groeien. Ik ben...
  12. B

Vroege echo?

<p>Hi meiden, ben even benieuwd wat jullie zouden doen... </p><p>Ik ben vandaag 4.5! Na 2.5 lange jaren zelf proberen zijn we nu dus na de eerste iui zwanger. We zijn ZO blij!</p><p>Nu is het dus zo dat we een groot feest gepland hebben staan, iets wat we eigenlijk...
  13. B

IUI we zijn begonnen!

<p>Ik heb zojuist mijn eerste spuit Gonal-F gezet! Het prikken viel me echt reuze mee. Zo blij geweest met de prikinstructie want die allereerste oefenprik vond ik een heel ander verhaal haha. </p><p>Tranen met tuiten was dat. Ik vond het zo'n emotioneel moment. Alle frustratie...
  14. B

Adenomyose - wie nog meer?

<p>Vandaag had ik mijn eerste bezoek aan de gyn. Ik ben al ruim 2 jaar gestopt met de prikpil en op een paar positieve testen (meteen gevolgd door menstruatie) na, dus nog nooit zwanger geweest. </p><p>Vooraf had ik een vragenlijst ingevuld, waar ook mijn hevige buikpijn aan...
  15. B

hmm eisprong vinden o.b.v. billings methode vs temperaturen?

<p>Hi, </p><p>dit is de 3e maand dat ik nu aan het temperaturen ben, het is begonnen vanuit de vraag van de huisarts omdat ze bang waren dat ik destijds een longontsteking kreeg. En omdat ik ook al 2 jaar probeer zwanger te worden dacht ik, laat ik ook eens dat temperaturen...
  16. B

Dromen over zwanger zijn

<p>Letterlijk dus haha. Vannacht droomde ik dat ik 30 weken zwanger was. Ik was op een concert van Anouk met allemaal vrienden en zij stopte zelf ook regelmatig met zingen en dan kwam ze er even bij zitten. Ik liep als een trotse pauw rond met m'n buik, te aaien en te showen. Super...
  17. B

Groetjes vanuit Spanje

<p>Ik ben weer redelijk opgeladen na een top tijd in Spanje. Ben nog 2 nachten hier maar inmiddels weer in gebied met bereik en zelfs wifi ;)</p><p>Ik lig nu weer in hetzelfde hostel als de eerste nacht in Spanje, toen ik nog dacht dat ik zwanger was. Die avond liep ik kwijlend...
  18. B

Zijn er tuurders in de zaal?

<p></p><p>Oh echt het is waarschijnlijk niks maar ik denk / dacht toch echt een soort van schaduwlijntje te zien.</p><p>Deze foto's zijn binnen de afleestijd genomen. Normaal heb ik omo witte testen en verschijnt er na een paar uur een geelgrijze indroger. Maar dit...
  19. B

Nou zeg, tegenstrijdige uitslag!

<p>Hallo dames, </p><p>ik ben slecht in het wachtbankje, echt heel slecht. Dus na een aantal dagen waarin ik mega duizelig was en tintelende tepels had dacht ik... 9 dpo, ik kan mezelf niet meer beheersen. </p><p>Plas opgevangen, kruidvat 2v5 erin, en BAM een...
  20. B

Zó spannend - 2 dagen voor NOD een positieve test

<p>Oh manmanman wat vind ik dit spannend! </p><p>Over 2 dagen is mijn NOD pas, maar had echt bizar veel last van mijn borsten deze week en een loodzwaar gevoel in mijn onderbuik, dat voorral uitstraalt naar mijn rechterbeen. </p><p>Ik wilde deze keer eigenlijk echt...
Terug
Bovenaan