Zoekresultaten

1. S

Speelgoed (auto) voor peuter 2 welke?

<p>Morgen ben ik van plan om met mijn zoontje nieuw speelgoed te gaan kopen. Hij is helemaal weg van auto's. Hij heeft er genoeg van die kleine verschillende autootjes.</p><p>Wie weet er een leuke auto voor een peuter waar ze lang zoet mee kunnen zijn. Bijvoorbeeld een grote...
  2. S

manuele placentaverwijdering

<p>Ik heb een manuele placentaverwijdering gehad. Ik lees niks over het herstel hiervan op internet. Er is me alleen vanuit mijn kraamtijd duidelijk gemaakt niet te gaan tillen, aan de bel trekken als ik koorts krijg. Ik heb geen koorts. Ik ben nu 5 weken verder nog steeds last van mijn...
  3. S

Baby 5 weken drinkt onrustig

<p>Hier ene baby'tje van 5 weken. </p><p>Eerste 3 weken niks aan de hand week 4 einde van de fles huilen, rood aanlopen, speen soms vacuüm zuigen, lijkt alsof hij niet weer hoe die moet slikken, gespannen buik. Speen 2 heeft geen zin want dan verslikt hij zich. Spruw is al naar...
  4. S

Bobbels rond om navel

<p>Ik ben bevallen met 39 weken en 6 dagen. Ik had een grote buik die naar voren stond waar ik veel striea aan over heb gehouden. De bevalling was zwaar veel bloed verloren en de placenta werd handmatig verwijderd. Nu 4 weken verder. Ik voel als ik plat lig op mijn rug bobbelen omhoog...
  5. S

Baby 3 weken +/- 4,5 kilo, voeding?

<p>Hebben jullie ook een kindje van ongeveer 3 weken oud en +/- 4,5 kilo? Hoeveel voeding geven jullie? Ik geef de fles en op dit moment 120ml om de 3, 4 en 's nachts 1x 5uur tussen. Ben benieuwd hoeveel die van jullie krijg gezien ik nog geen gesprek heb gehad op het...
  6. S

40+2 weken schouder? Last van blaas niet kunnen lopen

<p>Ik ben nu 40 weken en 2 dagen zwanger. Heel bijzonder want mjjn zoontje kwam met 34 weken.</p><p>Ik heb toch ene beetje een vreemd gevoel bij deze baby. Ik voel soms (denk ik) schouderss drukken bij mijn liezen.</p><p>Gisteren kon ik amper lopen voelde steken in...
  7. S

Wagen, makkelijk inklappen en niet te duur welke?

<p>Wij zijn toch nog last-minute opzoek naar een andere wagen. Die wij nu hebben is heel erg lastig in te klappen. Wie heeft nog tips? </p>
  8. S

Lage buik naar voren

<p>Ik ben nu 39 weken en 3 dagen zwanger. Ik heb al die tijd een buik gehad die enorm naar voren staat. Ook ligt mijn buik heel laag. Dit zit heel erg ongemakkelijk. Het liefst lig ik de hele dag. Hebben meerdere vrouw dit of gehad?</p><p>Ik kan amper lopen van de buik en...
  9. S

Digitale geboortekaartjes

<p>Dag allen, </p><p>Hebben jullie misschien een leuke website waar je een digitaal geboortekaartje kunt laten maken en versturen via whatsapp.</p><p>Ik vind het zonde om dit per post te doen gezien er toch niemand mag komen. We willen alleen directe familie een...
  10. S

Kraamhulp schoenen uit ivm bidden

<p>Mijn man bid boven, vrijwel in alle slaapkamers. Het is dus zo dat wij onze schoenen uit doen als we naar boven gaan. Doet een kraamhulp dat dan ook of moet ze haar schoenen om wat voor reden dan ook aanhouden? Hebben jullie hier ervaring mee.</p><p>Moet ik dit van te voren...
  11. S

Buikband voor na de bevalling tips!

<p>Wie heeft er gebruik gemaakt van een band voor na de bavalling. Ik ben zwanger van de 2de en mijn buik is enorm en staat goed naar voren. Wil heel graag een band kopen zodat ik gauw weer een beetje richting mijn oude figuur kom. </p><p>Mijn postuur</p><p>1.68...
  12. S

Rennies teveel?

<p>Ik kan niet zonder Rennies. </p><p>Als ik ga slapen neem ik verspreid over de hele nacht stuk of 4 Rennies.</p><p>Dit mag niet langer dan 2 weken staat er op de verpakking. Maar wat moet ik dan?</p><p> </p><p>Melk en vanille vla helpen een...
  13. S

Wie heeft ook deze pijn(32wk)

<p>Het voelt al een paar weken alsof mijn onderkant beurs is. Alsof er blauwe plekken op mijn schaambot zit. Zijkant en voorkant. </p><p>Op internet lees ik over stekende pijn is lies en vagina. Dat, dat normaal is. Maar bij mij voelt het alsof het blauw is daar. De pijn is...
  14. S

Geboortekaartje corona

<p>Dag allen, </p><p>Hoe doen jullie dat of hebben jullie dat gedaan met het maken van een geboortekaartje en tekst.. </p><p>Ik zit zelf denk ik straks niet echt op bezoek te wachten ivm corona. </p><p>Hoe zetten jullie dit in het kaartje of hebben...
  15. S

Wensen en verwachtingen?

<p>Wat waren jou wensen en verwachtingen van de kraamzorg?</p><p>Ik heb nooit kraamzorg gehad bij mijn eerste kindje ivm vroeggeboorte dus heb werkelijk geen idee.. </p><p>Ben benieuwd </p>
  16. S

Angst bij 2de voor vroeggeboorte

<p>Mijn zoontje kwam met 34 weken. Gekukkig is dit allemaal goed verlopen. Ze wisten niet hoe dit kon gebeuren. Nu weer zwanger van de 2de. Ik weet dat deze ook te vroeg kan komen ze zeggen vaak nooit zo vroeg als de eerste. Ik kreeg een extra inwendige echo mijn placenta ligt laag achter...
  17. S

Mondkapje en benauwdheid

<p>Hebben jullie dit ook? </p><p>Prima een mondkapjesplicht maar hoe moet dat dan met zwangere vrouwen die er benauwd van worden? </p><p>Krijg je ook een boete als je zwanger en benauwd bent en even het kapje afdoet? </p>
  18. S

Dreumes loopt op zijn tenen

<p>Mijn zoontje loopt sinds een paar maanden eind Feb wordt hij 2 (hij is wel 6 weken te vroeg geboren) toen hij net gebon met lopen langs tafels en de bank liep hij vaak op zijn tenen. Ik weet dat dat normaal is en kan gebeuren als ze net beginnen met lopen. Hij loopt nog al een paar...
  19. S

Drukke baby

<p>Ik voel mijn baby meer wel dan niet. Hij is erg druk. Dit is nogal vermoeiend ? meedere hier last van en betekend dat iets? </p>
  20. S

Vraagje over ziekmelden

<p>Ik moet mij voor 60% ziekmelden. Wat houdt dit precies is. Dat je minder dagen werkt of dat je voor 60% minder doet op de werkvloer? </p>
  21. S

23 wk Voel de baby laag

<p>Ik heb vanaf week 18 ongeveer al een soort drukkend gevoel van onderen. Ik voel het vooral als moet plassen. Ik heb het daarna een paar weken niet gevoeld. Kreeg wel te horen dat de baby laag lag. Ik voel nu nog steeds de baby erg laag bij mij liezen en hoogste wat ik voelde was...
  22. S

Onderrug, onderbuik, stuitje en blaaspijn

<p>Ik heb sinds vrijdag last van mijn rug/bekken. Nu ook van een drukkend gevolge bij de blaas en soms als ik ga zitten last van mijn stuitje. Als ik bezig ben doet mijn onderbuik erg zeer. Ik ben pas 18 weken zwanger dus nog niet op de helft ik heb tot nu toe nog geen duidelijk beeld van...
  23. S

18wk zwanger last van rug en buik

<p>Mijn eerste zwangerschap ging mij goed af ondanks vroeggeboorte. Mijn zoontje is met 34weken geboren.</p><p>Nu ben ik 18 weken zwanger en heb het zwaar. De eerste weken beginnen met flinke. Hoofdpijn, nu continu last van mijn onderrug (wat veelste vroeg is) de verloskundige...
  24. S

Dreumes van bijna 18m stopt hele speen in mond

<p>Is dit gevaarlijk? </p>
  25. S

Wie is er bekend met horoon medicatie om vroeggeboorte tegen te gaan?

<p>Dag allen, </p><p>Mijn zoontje kwam met 34 maanden en nu is er tegen mij gezegd in het ziekenhuis dat mocht ik ooit een 2de kindje krijgen dat er tegen die tijd medicatie is om weer vroeggeboorte tegen te gaan. De kans is er namelijk dat dan ook te 2de te vroeg komt (vaak...
  26. S

Dou kinderwagen of meerijdplankje?

<p>Als mijn 2de kindje komt wordt mijn zoontje 2. Hoe hebben jullie dat gedaan met het vervoeren van de Kids. Duowagen, Meerijdplankje.. Ik heb geeen idee hoe ik dit tegen die tijd het beste kan doen. Iemand tips?</p>
  27. S

Zelfde verloskundige praktijk

<p>Hallo, </p><p>Ik heb een vraag. </p><p>Is het prettig om voor de zelfde verloskundige praktijk te kiezen als bij mijn eerste zwangerschap? Bewaren zij bv. Info voor mij en scheeld het misschien wel weer bloedprikken? Ik heb echt geen flauw idee.. Wie wel? </p>
  28. S

Buiten kruipen in de zomer

<p>Hoe doen jullie dat? </p><p> </p><p>Mijn zoontje van 14 maanden kruipt graag in de tuin. Lopen dat kan hij nu alleen achter een karretje. Ik trek nu bij hem oude broeken aan maar wat als het straks warm is? Ik kan hem niet met een kort broekje rond laten kruipen...
  29. S

Droge uitslag/ringworm?

<p>Mijn zoontje van 1 had eerst een droge rode plek in zijn knieholte. Later kwam dit ook op zijn arm. De dokter dacht aan eczeem of een schimmel. Ik kreeg voor beide een crème mee en nog een extra vaseline crème. Op zijn buik zie ik duidelijk een ring (vorm) verder veel droge plekjes op...
  30. S

Slofjes

<p>Mijn zoontje (1jr.) draagt al een poosje slofjes van de Hema, nu hij langs de tafels loopt wil ik flexibele slofjes kopen. Online genoeg te krijgen maar dan wordt het gokken qua maat. Morgen even de stad in. weten jullie of er winkels zij met bv. leren slofjes? </p>
Terug
Bovenaan